Απάντηση στο εγχειρίδιο του αεροσκάφους για την καθοδική πορεία που αυτό ακολουθούσε πριν από τη συντριβή του αναζητούσαν οι πιλότοι της μοιραίας πτήσης της Lion Air που συνετρίβη τον περασμένο Οκτώβριο και που οδήγησε στον θάνατο 189 άτομα.

Ειδικότερα, τρία άτομα που απέκτησαν πρόσβαση στον καταγραφέα συνομιλιών στο πιλοτήριο, αναφέρουν ότι οι πιλότοι του Boeing 737 MAX αναζητούσαν εναγωνίως λύση ωστόσο δεν είχαν στη διάθεσή τους τον απαραίτητο χρόνο και το αεροσκάφος έπεσε στη θάλασσα.

Οι ερευνητές που εξετάζουν το δυστύχημα στην Ινδονησία προσπαθούν να καταλάβουν πως ένας υπολογιστής έδωσε ουσιαστικά εντολή στο αεροσκάφος για «βουτιά» εξαιτίας των δεδομένων που έλαβε από ελαττωματικό αισθητήρα αλλά και στο κατά πόσο οι πιλότοι ήταν εκπαιδευμένοι για να ανταπεξέλθουν σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση του Νοεμβρίου ο κυβερνήτης χειριζόταν το αεροσκάφος και ο δεύτερος πιλότος είχε αναλάβει τον ασύρματο. Δύο λεπτά μετά την απογείωση ο κυβερνήτης ανέφερε πρόβλημα ελέγχου της πτήσης τονίζοντας ότι το αεροπλάνο θα έπρεπε να παραμείνει στα 5.000 πόδια.

Ο δεύτερος πιλότος δεν διευκρινίζει το πρόβλημα, αλλά πηγή δήλωσε ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν αντληθεί από την καταγραφή των συνομιλιών, έγινε αναφορά εντός του πιλοτηρίου στην ταχύτητα του αέρα. 

Ο κυβερνήτης ζήτησε από τον δεύτερο πιλότο να ελέγξει γρήγορα το εγχειρίδιο. Τα επόμενα εννέα λεπτά, σύμφωνα με τις ενδείξεις ο αέρας πάνω από τα φτερά του αεροσκάφους δεν ήταν αρκετά δυνατός ώστε να του επιτρέψει να συνεχίσει να πετάει. Αν και ο πιλότος έδωσε μάχη για να σηκώσει το αεροπλάνο, αυτό, εξαιτίας των λανθασμένων μηνυμάτων που έστελνε ο υπολογιστής, συνέχιζε την καθοδική πορεία. Τελικά ο κυβερνήτης ζήτησε από τον δεύτερο πιλότο να χειριστεί το αεροσκάφος για να ψάξει ο ίδιος το εγχειρίδιο ωστόσο εκείνος δεν ήταν σε θέση να το ελέγξει.

Τα τελευταία δευτερόλεπτα ο κυβερνήτης παρέμεινε σιωπηλός, ενώ ο πρώτος πιλότος ακούστηκε να λέει «ο Θεός είναι μεγάλος».