Γράφει ο Αλέξης Αντιμάντο

O εθνικός αερομεταφορέας της Ιαπωνίας είχε προαναγγείλει από πέρυσι τον Μάιο τη δημιουργία της δικής του θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους, ωστόσο δεν είχε δώσει πολλές λεπτομέρειες για αυτήν, παρά μόνο ότι θα έχει ως βάση το αεροδρόμιο Ναρίτα του Τόκιο και ότι θα επιχειρεί με αεροσκάφη Boeing 787-8 Dreamliner. Η JAL πρόσφατα επανήλθε με περισσότερες πληροφορίες και αποκάλυψε και το όνομα της υπό ίδρυση εταιρείας. Συγκεκριμένα, ο αερομεταφορέας θα ονομάζεται Zipair Tokyo, που αποτελεί συνένωση των αγγλικών λέξεων «zip» (που σημαίνει να μετακινείσαι αστραπιαία) και «air» (που μεταφράζεται ως αέρας και απαντάται στο όνομα πολλών αεροπορικών εταιρειών). Η λέξη «Tokyo» αποσκοπεί στη δημιουργία ενός brand, καθώς υποδηλώνει ότι η εταιρεία θα έχει ως έδρα μία από τις πιο προηγμένες πόλεις στον κόσμο, το Τόκιο.

Η Zipair Tokyo, που έχει ήδη υποβάλει αίτηση για πιστοποιητικό αερομεταφορέα, αρχικά θα πετάει από Τόκιο μόνο προς Μπανγκόκ και Σεούλ, με προοπτική να επεκταθεί και προς άλλους προορισμούς, τόσο στην Ασία όσο και σε Ευρώπη και Αμερική. Τον πρώτο καιρό θα επιχειρεί με δύο Boeing 787-8 και σχεδιάζει μέχρι το 2024 να προσθέσει στον στόλο της ακόμη 8 Dreamliners. Η αρχική επένδυση της JAL για τον νέο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους ανέρχεται στα 8,9 εκατομμύρια δολάρια. Παρόλο που θα αποτελεί 100% θυγατρική εταιρεία της, η JAL είναι ανοιχτή στην είσοδο και τρίτων επενδυτών, αφού υπολογίζει ότι η συνολική επένδυση για την Zipair Tokyo, όσο θα επεκτείνεται, θα φτάσει τα 200 εκατομμύρια δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως η low-cost εταιρεία δεν θα δανειστεί πληρώματα καμπίνας και κυβερνήτες από τη μητρική JAL, αλλά θα προσλάβει δικό της προσωπικό, με τη διαδικασία να ξεκινάει τον προσεχή Απρίλιο. Η JAL υπολογίζει πως η Zipair Tokyo θα καταστεί κερδοφόρα μέσα στα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας της. Η απόφαση της JAL να ιδρύσει τη δική της αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους δεν είναι καθόλου τυχαία, σε μία εποχή που η ζήτηση για φθηνά αεροπορικά ταξίδια είναι ιδιαίτερα αυξημένη στην Ασία.

Επιπλέον, με την Zippair, η JAL φιλοδοξεί να κοντράρει την Peach, τη θυγατρική εταιρεία χαμηλού κόστους της All Nippon Airways (ANA), της μεγάλης αντιπάλου της στην Ιαπωνία. Πάντως, το έργο της Zippair Tokyo δεν θα είναι εύκολο αφού στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον της ασιατικής αεροπορικής αγοράς δραστηριοποιούνται επιτυχώς, μεταξύ άλλων, και ισχυροί low-cost αερομεταφορείς όπως οι Scoot και AirAsia X.