Στην επιφάνεια άρχισαν να βγαίνουν στοιχεία για τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης της Ethiopian Airlines, η οποία συνετρίβη στις 10 Μαρτίου, παρασέρνοντας στον θάνατο 157 επιβαίνοντες.

Αποσπάσματα ραδιοφωνικών επικοινωνιών ανάμεσα στο πιλοτήριο και στον πύργο ελέγχου στην Αντίς Αμπέμπα, που δημοσίευσε η «Wall Street Journal», καταδεικνύουν πως η μύτη του Boeing 737 Max άρχισε να κατεβαίνει σχεδόν αμέσως μετά την απογείωση.

Το πρόβλημα εμφανίστηκε ενώ το αεροσκάφος είχε φτάσει σε υψόμετρο μόλις 137 μέτρων πάνω από την επιφάνεια του εδάφους. Ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο, με σπαστή φωνή, ενώ ο βετεράνος πιλότος – που είχε 8.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του – πάσχιζε να επαναφέρει το Boeing στην σωστή κλίση.

Ένα λεπτό αργότερα στις 8:40 το πρωί, οι μεταπτώσεις στην μύτη έγιναν πολύ απότομες και στο τέλος το αεροπλάνο άρχισε να βουτά προς το έδαφος. «Πάνω, πάνω» φέρεται να είπε ένας από τους πιλότους στον συνάδελφό του. Στην συνέχεια ο ασύρματος νέκρωσε.

Οι πρώτες ενδείξεις θέλουν το αυτόματο σύστημα αποτροπής απώλειας ισορροπίας που είχε εγκαταστήσει η Boeing στα καινούργια μοντέλα Max να ενεργοποιήθηκε ερήμην των χειριστών, προκαλώντας την πτώση του αεροσκάφους.