Επειδή ο καιρός μάλλον αστειεύεται μαζί μας και πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα, ακόμα και για σφοδρή κακοκαιρία, και επειδή δεν είναι σε όλο τον κόσμο καλοκαίρι καλό θα ήταν να ξέρουμε πότε πρέπει να ανησυχούμε όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς και συναντάμε έντονα καιρικά φαινόμενα.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) προειδοποιεί αλλά και καθησυχάζει όσους ετοιμάζονται να ταξιδέψουν, παρουσιάζοντας μία λίστα με αντίξοες καιρικές συνθήκες και εξηγώντας πόσο ασφαλές είναι τελικά να ταξιδεύουμε σε τέτοιες περιπτώσεις.

Iσχυροί άνεμοι

Με καθαρό καιρό, οι άνεμοι είναι σπάνια λόγος ανησυχίας και μόνο αν φυσάνε ευθεία προς το αεροπλάνο και όχι προς τα κάτω, στο διάδρομο. Σε στεγνό διάδρομο, ένα επιβατικό αεροσκάφος αντέχει ανέμους μέχρι και 25 κόμβων για να ταξιδέψει με ασφάλεια. Ωστόσο τα πράγματα αλλάζουν όταν οι ισχυροί άνεμοι συνοδεύονται από βροχή ή χιόνι, αφού ο διάδρομος γλιστράει και γίνεται πολύ δυσκολότερο για τον πιλότο να παραμείνει στην κεντρική γραμμή του διαδρόμου, χωρίς ολίσθηση, ιδιαίτερα όταν προσπαθεί να προσγειώσει ένα μεγάλο αεροπλάνο με 150 μίλια την ώρα. Εάν μια σοβαρή χειμερινή καταιγίδα δημιουργήσει πάγο στον αεροδιάδρομο, τ’οτε ακόμη και ένας μέτριος πλευρικός άνεμος θα μπορούσε να υπερβεί τα όρια και να κάνει μια απογείωση ή προσγείωση επικίνδυνη.

Χιόνι

Ελαφρύ ή μέτριο χιόνι δεν θα οδηγήσει σε ακύρωση πτήσεων, ωστόσο μια βαριά χιονόπτωση, μπορεί. Η έλξη για τα ελαστικά των αεροσκαφών μπορεί να είναι τόσο μεγάλη, ώστε ένα αεροπλάνο να μην μπορέσει να απογειωθεί πριν τελειώσει ο διάδρομος, ενώ μία ισχυρή χιονόπτωση μειώνει και την ορατότητα των πιλότων.

Παγωμένη βροχή

Οσο παράξενο κι αν ακούγεται, η παγωμένη βροχή αποτελεί ένα μεγάλο απαγορευτικό για τις πτήσεις. Ενα στο αεροδρόμιο πιάσει ακόμα και ψιλή βροχή, όταν οι θερμοκρασίες βρίσκονται σε σημείο παγετού, τότε οι αεροπορικές εταιρείες θα αρχίσουν την ακύρωση πτήσεων.

Ο λόγος είναι γιατί υπό αυτές τις συνθήκες, τα αεροσκάφη μπορούν να μαζεουν πάγο πιο γρήγορα από ότι τα καθαρίζει ο εξοπλισμός αποπάγωσης. Το αεροσκάφος μπορεί να χάσει την πρόσφυση στον πάγο, γεγονός που το καθιστά δύσκολο να ελεγχθεί. Παράλληλα κρίσιμος εξοπλισμός μπορεί να παγώσει, και το φρενάρισμα μπορεί να γίνει αβέβαιο, αν όχι αδύνατο.