Πέρασαν έξι μήνες από τότε που η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) απαγόρευσε τις πτήσεις για το Boeing 737 Max, καθηλώνοντας ολόκληρο τον στόλο στο έδαφος.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ, το Boeing 737 Max θα πραγματοποιήσει πτήση πιστοποίησης τον προσεχή Οκτώβριο, ωστόσο είναι ακόμα άγνωστο πότε θα ξαναπετάξει. 

Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 η Boeing κατέγραψε ζημιές 2,9 δις δολάρια, ενώ ο τζίρος της μειώθηκε κατά 35% και περιορίστηκε στα 15,8 δις δολάρια. Σύμφωνα με το Bloomberg οι ζημιές από την απαγόρευση πτήσεων του 737 Max το Μάρτιο υπολογίζονται σε 8,3 δις δολάρια. 

Επιπροσθέτως, αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν αμφισβητήσει την γρήγορη επιστροφή του αεροσκάφους. Ανάμεσά τους, η Southwest, η American και η United Airlines λέγοντας ότι θα εξαιρέσουν το 737 Max από τα δρομολόγια τους μέχρι και τον Νοέμβριο.

Η Ryanair, ανακοίνωσε επίσης ότι θα πρέπει να περιορίσει τα σχέδια επέκτασης που είχαν καταγραφεί κατά την άφιξη των 737 Max και ότι ορισμένες αεροπορικές της βάσεις θα έπρεπε να κλείσουν ως αποτέλεσμα.

Σύμφωνα με μία έκθεση, το 737 Max ενδέχεται να μην επιστρέψει μέχρι το επόμενο έτος, καθώς η Boeing αναζητά να διορθώσει τα ελαττώματα του σχεδιασμού πίσω από τις δύο θανατηφόρες συντριβές. 

Επιπλέον, είναι σαφές πως η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επιβατών θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερο, κάτι που θα μπορούσε να καθορίσει την πορεία του αεροπλάνου. Στην Ουάσιγκτον, συγγενείς επιβατών που έχασαν τη ζωή τους στην αιθιοπική καταστροφή, δήλωσαν στις ακροάσεις του Κογκρέσου ότι η Boeing επικεντρώθηκε στα κέρδη «εις βάρος της ανθρώπινης ζωής».