Γράφει η Ηλέκτρα Αλευρίτη
Πρόκειται για ένα ερώτημα που, μέσω των social media και των μηνυμάτων που λαμβάνουμε καθημερινά αυτές τις μέρες, το έχετε θέσει εσείς, οι αναγνώστες μας.
Σε πρώτη ανάγνωση, η ερώτηση είναι λογική γιατί πολλοί επιβάτες, Έλληνες και ξένοι, που εμπιστεύονται την Aegean Airlines και την έχουν φέρει στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, θεωρούν ότι η κατάρρευση της Thomas Cook μπορεί να «ανοίξει το δρόμο» σε άλλες μεγάλες αεροπορικές που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν το κενό στις πτήσεις στην Ελλάδα που αφήνει ο βρετανικός κολοσσός.
Σκεφτείτε ότι η χώρα μας χάνει περίπου 610.000 αεροπορικές θέσεις έως τα τέλη Αυγούστου του 2020 από την απώλεια της Thomas Cook!
Το δίλημμα όμως είναι πολύ πιο περίπλοκο. Η Thomas Cook καταρχάς είναι tour operator και όχι μόνο αεροπορική εταιρεία. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η Thomas Cook έπαιρνε τους ταξιδιώτες, τους μετέφερε και τους πρόσφερε διαμονή στις ξενοδοχειακές μονάδες που είχε. Έκλεινε όλο το πακέτο των διακοπών τους, με λίγα λόγια, κάτι που φυσικά η Aegean δεν μπορεί να κάνει, γιατί είναι αεροπορική.
Δεύτερον, και πιο σημαντικό, είναι το γεγονός ότι η αεροπορική Thomas Cook πέταγε με πτήσεις τσάρτερ σε δρομολόγια που δεν έχουν κανένα νόημα να επενδύσει η Aegean (ή οποιαδήποτε άλλη ελληνική αεροπορική εταιρεία). Για παράδειγμα, το καλοκαίρι του 2019 η Thomas Cook πήγαινε Ζάκυνθο -Cardiff , Κέρκυρα- Μπέρμιγχαμ, Ηράκλειο-Γλασκόβη κ.ο.κ.
Συνεπώς, η Aegean Airlines δεν μπορεί και δεν θέλει -και πολύ καλά κάνει- να καλύψει αυτό το κενό της Thomas Cook στην Ελλάδα. Μένει να δούμε αν πρόκειται να καλυφθεί από άλλους tour operators όπως η TUI ή η Jet2holidays …