Tο μεγάλο ερώτημα για τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα είναι το πώς αυτά θα αλλάξουν μετά την πανδημία του κορωνοϊού ώστε να επανακτήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών.

Πώς θα αντιμετωπίζουν στο εγγύς μέλλον τα ξενοδοχεία έναν άρρωστο πελάτη; Είναι έτοιμα να σταθούν στις απαιτήσεις μιας νέας εποχής, όπου η υγιεινή μπαίνει σε πιο στενό πλαίσιο; Στα παραπάνω ερωτήματα -και σε ακόμη περισσότερα- έρχεται να απαντήσει η έρευνα που εκπονεί το εργαστήριο TourLab του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, με σκοπό να δώσει τα «εργαλεία» ώστε να κερδίσουν τα ξενοδοχεία το χαμένο έδαφος, επενδύοντας στη διαμόρφωση ενός ακόμη πιο ασφαλούς για τον πελάτη περιβάλλοντος.

Με τη μελέτη αυτή προτείνεται ο επανασχεδιασμός της στρατηγικής των επιχειρήσεων στο θέμα της υγιεινής και της ασφάλειας, υιοθετώντας περισσότερο αυστηρά μέτρα.

Πρόκειται για μια διαδικασία, η οποία, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής διευθυντής του Εργαστηρίου TourLab Σπύρος Αβδημιώτης, θα βοηθήσει τα ξενοδοχεία να γίνουν πιο ανταγωνιστικά.
Σε γενικές γραμμές, προτείνεται ο επανασχεδιασμός και διαρκής έλεγχος και η εκπαίδευση του προσωπικού σε ό,τι αφορά, κατά πρώτον, τις λειτουργικές προδιαγραφές: Το ποσοστό προσωπικού καθαριότητας και πελατών να είναι ανάλογο με το μέγεθος και την κατηγορία του καταλύματος, να υπάρχει μέγιστο ποσοστό συνάθροισης πελατών και απολύμανση σε κοινόχρηστους χώρους, χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος, ψυχαγωγίας και άθλησης παιδιών και ενήλικων επισκεπτών, σε χώρους αισθητικής και καλλωπισμού, στα δωμάτια κ.ά.

Προδιαγραφές τήρησης κανόνων μετά τον κορωνοϊό
Κατά δεύτερον, τις προδιαγραφές τήρησης κανόνων προσωπικής υγιεινής και ετοιμότητας παροχής βοηθητικών υπηρεσιών υγείας:
Αυτό συνεπάγεται τήρηση κανόνων προσωπικής υγιεινής, χρήσης καινοτόμων υλικών (νανοϋλικών, αυτοκαθοριζόμενων) και απορρυπαντικών, ύπαρξη οργανωμένου φαρμακείου, προμήθεια εξοπλισμού ανάνηψης, ιατρική ασφάλιση κ.ά.