Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε έρευνα κοινής γνώμης που δείχνει ότι η προθυμία για ταξίδι μετριάζεται από τις ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους του COVID-19 κατά τη διάρκεια των αεροπορικών ταξιδιών.

Οι ταξιδιώτες λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για να προστατευθούν από τον κορωνοϊό με το 77% να αναφέρει ότι πλένει τα χέρια του συχνότερα, το 71% να αποφεύγει τις μεγάλες συγκεντρώσεις κόσμου και το 67% να φορά μάσκα προσώπου σε δημόσιους χώρους.

Περίπου το 58% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αποφεύγουν τα αεροπορικά ταξίδια, ενώ το 33% λέει ότι θα αποφύγουν τα ταξίδια στο μέλλον ως συνεχιζόμενο μέτρο για τη μείωση του κινδύνου του COVID-19.

Οι ταξιδιώτες εντοπίζουν τις τρεις κυριότερες ανησυχίες τους στα εξής:

Στο αεροδρόμιο

1. Η παρουσία σε τρένο ή λεωφορείο γεμάτο κόσμο για τη μεταφορά προς το αεροσκάφος (59%)

2. Οι ουρές στο τσεκ ιν, τους ελέγχους ασφαλείας, τους διασυνοριακούς ελέγχους ή την επιβίβαση (42%)

3. Η χρήση εγκαταστάσεων αποχωρητηρίου (38%)

Στο αεροσκάφος

1. Η θέση δίπλα σε κάποιον που μπορεί να είναι κρούσμα κορωνοϊού (65%)

2. Η χρήση εγκαταστάσεων αποχωρητηρίου (42%)

3. Ο αέρας μέσα στη καμπίνα του αεροσκάφους (37%)

Όσον αφορά τα μέτρα που θα τους έκαναν να νιώσουν πιο ασφαλείς, το 37% ανέφερε την καταγραφή θερμοκρασίας σώματος στα αεροδρόμια αναχώρησης, το 34% την υποχρέωση μάσκας και το 33% την κοινωνική αποστασιοποίηση στο αεροσκάφος.

Οι ταξιδιώτες προτίθενται να παίξουν ρόλο στην ασφάλεια της πτήσης κάνοντας τα εξής:

  • Να περνούν από έλεγχο θερμοκρασίας σώματος (43%)
  • Να φορούν μάσκες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (42%)
  • Να κάνουν τσεκ ιν διαδικτυακά για να περιορίσουν την αλληλεπίδραση με άλλους στο αεροδρόμιο (40%)
  • Να κάνουν τεστ για κορωνοϊό πριν το ταξίδι (39%)
  • Να απολυμαίνουν τη θέση τους (38%)

Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε ζητήματα-κλειδιά όσον αφορά την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών στη βιομηχανία, με τα σημαντικότερα εξ αυτών να είναι:

  • Η ποιότητα αέρα στην καμπίνα. Ενώ το 57% πιστεύει ότι η ποιότητα του αέρα στις πτήσεις είναι επικίνδυνος παράγοντας, το 55% θεωρεί ότι ο αέρας αυτός είναι το ίδιο καθαρός με ενός νοσοκομείου.
  • Κοινωνική αποστασιοποίηση. Οι κυβερνήσεις συμβουλεύουν την κάλυψη προσώπου με μάσκα όταν η κοινωνική αποστασιοποίηση δεν είναι εφικτή, όπως στη δημόσια συγκοινωνία. Επιπλέον, παρότι οι επιβάτες στις πτήσεις κάθονται κοντά ο ένας στον άλλον, η ροή αέρα στη καμπίνα ξεκινά από το ταβάνι και κατευθύνεται προς το πάτωμα περιορίζοντας την πιθανή διασπορά ιών ή βακτηρίων στη καμπίνα.

Ενώ το 45% δήλωσε ότι θα επιστρέψει στα ταξίδια μέσα σε μερικούς μήνες αφότου υποχωρήσει η πανδημία, το ποσοστό αυτό τον Απρίλιο του 2020 ήταν στο 61%.

Συνολικά, η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν χάσει τη διάθεσή τους για διακοπές, όμως υπάρχουν ακόμα εμπόδια για την αποκατάσταση της ζήτησης.

Η πλειονότητα των ταξιδιωτών που μετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι το συντομότερο δυνατό μετά την υποχώρηση της πανδημίας, προγραμματίζουν να κάνουν ταξίδι προκειμένου να συναντήσουν μέλη της οικογένειας και φίλους (57%), να κάνουν διακοπές (56%) ή για επαγγελματικούς λόγους (55%).

Όμως το 66% θα ταξιδέψει λιγότερο για διακοπές και επαγγελματικούς λόγους μετά την πανδημία και το 64% θα αναβάλλει τα ταξίδια μέχρι να βελτιωθούν οι οικονομικοί  παράγοντες, προσωπικοί και ευρύτεροι.

Ένα από τα σοβαρότερα εμπόδια στα ταξίδια αυτή την περίοδο είναι η καραντίνα. Το 85% των ερωτηθέντων είπαν ότι ανησυχούν για το ενδεχόμενο να τεθούν σε καραντίνα κατά τη διάρκεια του ταξιδίου, ποσοστό δηλαδή παρόμοιο με όσους ανησυχούν μήπως μολυνθούν από τον κορωνοϊό (84%).

Από τα μέτρα που προτίθενται να ακολουθήσουν οι περισσότεροι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια ή μετά την πανδημία, σε καραντίνα θα ήθελε να τεθεί μόλις το 17%.