Γράφει ο Αλέξης Αντιμάντο

Η πανδημική κρίση, με τις πρωτοφανείς συνέπειες που είχε στη βιομηχανία των αερομεταφορών, δοκίμασε τις αντοχές πολλών αεροπορικών εταιριών και μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και η Air Baltic από την Λετονία.

Ο εθνικός αερομεταφορέας του βαλτικού κράτους εξέπεμψε sos για την ίδια του την επιβίωση αφού εξαιτίας της δίμηνης αναστολής του πτητικού του έργου λόγω κορονοϊού συσσώρευσε μεγάλο όγκο χρεών, ωστόσο η κυβέρνηση της Λετονίας ανταποκρίθηκε προσφέροντας ένεση ρευστότητας στην εταιρία με την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 250 εκατομμύρια ευρώ. Η κρατική βοήθεια προς την Air Baltic πήρε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 3 Ιουλίου και μια εβδομάδα μετά η αεροπορική εταιρία ανακοίνωσε τα πλάνα της όχι μόνο για την φετινή χρονιά αλλά μέχρι το 2023.

Φετινός στόχος η επανασύνδεση των χωρών της Βαλτικής με τον κόσμο

Συγκεκριμένα, αναφορικά με την φετινή σεζόν η Air Baltic στοχεύει να συνδέει μέχρι τα τέλη Αυγούστου την Ρίγα, το Ταλίν και το Βίλνιους με συνολικά 69 προορισμούς, παρακολουθώντας πάντως στενά, σε συνεργασία πάντα με τις αρχές της Λετονίας, της Εσθονίας και της Λιθουανίας, την κατάσταση με την πανδημία του κορονοϊού ώστε να προβεί αν χρειαστεί στις απαραίτητες αναπροσαρμογές του πτητικού προγράμματος.

Έτος ανάπτυξης με περισσότερα δρομολόγια το 2021


Ωστόσο τα πλάνα για την θερινή σεζόν του 2021 είναι σαφώς πιο μεγάλα και φιλόδοξα, με την Air Baltic να σχεδιάζει να εκτελεί συνολικά 82 δρομολόγια, δηλαδή 21% περισσότερα σε σύγκριση με το φετινό καλοκαίρι. Μεταξύ των νέων προορισμών που ανακοίνωσε ότι θα εξυπηρετεί από την Ρίγα από την επόμενη χρονιά η αεροπορική εταιρία της Βαλτικής είναι το Μπέργκεν (2 πτήσεις την εβδομάδα από 30 Μαρτίου), η Αικατερινούπολη (2 πτήσεις την εβδομάδα από 31 Μαρτίου), το Μάντσεστερ (2 πτήσεις την εβδομάδα από 2 Ιουνίου), το Στάβανγκερ (2 πτήσεις την εβδομάδα από 27 Απριλίου), το Τρόντχαϊμ (2 πτήσεις την εβδομάδα από 1 Ιουνίου) και το Γερεβάν (2 πτήσεις την εβδομάδα από 1 Μαΐου).

Εκτός των νέων δρομολογίων, η Air Baltic θα λανσάρει το 2021 και τους 15 νέους προορισμούς που είχε ανακοινώσει για φέτος αλλά πήραν παράταση λόγω covid-19. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται το Άμπερντιν (2 πτήσεις την εβδομάδα από 30 Μαρτίου), το Αλμάτι (3 πτήσεις την εβδομάδα από 28 Μαρτίου), το Μπακού (2 πτήσεις την εβδομάδα από 28 Απριλίου), το Καζάν (2 πτήσεις την εβδομάδα από 3 Μαΐου), η Όλμπια (1 πτήση την εβδομάδα από 22 Μαΐου), η Πάλμα ντε Μαγιόρκα (1-2 πτήσεις την εβδομάδα από 2 Μαΐου), η Ρόδος (1 πτήση την εβδομάδα από 24 Απριλίου), η Θεσσαλονίκη (2 πτήσεις την εβδομάδα από 11 Μαΐου) και η Βενετία (2 πτήσεις την εβδομάδα από 1 Μαΐου).

Επιπλέον για την θερινή σεζόν του 2021 η λετονική αεροπορική εταιρία σχεδιάζει αύξηση των συχνοτήτων στα πιο δημοφιλή δρομολόγια, όπως το Δουβλίνο, η Βαρκελώνη, το Παρίσι, η Ρώμη κ.α.

Χρονιά ορόσημο για την εταιρία το 2023

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό πλάνο της Air Baltic, μέχρι το 2023 ο αερομεταφορέας σχεδιάζει να διαθέτει στόλο 50 αεροσκαφών, στο σύνολο τους Airbus A220-300. Ο αερομεταφορέας δίνει ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το Α220 αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα, αποδοτικά και υποσχόμενα, εν γένει, αεροσκάφη της εποχής μας. Είναι κατάλληλο να εκτελεί πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων, να προσεγγίζει δυσπρόσιτα αεροδρόμια και να προσγειώνεται σε σύντομους και στενούς διαδρόμους προσγείωσης ενώ παράλληλα προσφέρει άνεση στους επιβάτες χάρη στην ευρύχωρη, φωτεινή και με μειωμένο θόρυβο καμπίνα του.

Η αύξηση του στόλου της εταιρίας θα επιφέρει και αύξηση του προσωπικού αφού υπολογίζεται ότι ο αριθμός των υπαλλήλων της θα ξεπεράσει τις 2,000. Ο αριθμός αυτός ενδεχομένως μάλιστα να ανέβει κι άλλο στο μέλλον καθότι ο αερομεταφορέας διαθέτει οψιόν για προμήθεια 30 επιπλέον Α220.

Η Air Baltic, εθνική υπόθεση για την Λετονία

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Air Baltic ανήκει κατά 80% στο κράτος της Λετονίας, ποσοστό που αναμένεται να σκαρφαλώσει πάνω από το 96% μετά την ανακεφαλαιοποίηση της εταιρίας εντός του μήνα. Ο αερομεταφορέας, που ιδρύθηκε το 1995 σαν κοινοπραξία μεταξύ της σκανδιναβικής SAS και του λετονικού κράτους, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εθνική οικονομία αφού συμβάλλει στην ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου καθώς και στην συνδεσιμότητα της χώρας με το εξωτερικό.