Δεκάδες Βρετανοί τουρίστες συναντούν εμπόδια στην επιβίβασή τους σε πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο για την Ελλάδα λόγω των συγκεχυμένων πληροφοριών για τη συμπλήρωση της φόρμας για τον κορωνοϊό, που επέβαλλε τον Ιούλιου η Ελληνική κυβέρνηση σε όλους τους επιβάτες πτήσεων με τους παραβάτες να αντιμετωπίζουν πρόστιμο ύψους 500 ευρώ.

Οι καθυστερήσεις στη λήψη του κωδικού QR, ο οποίος αποστέλλεται, και οι διαφορετικές ερμηνείες των κανονισμών από τις αεροπορικές εταιρίες, έχουν οδηγήσει σε αδυναμία επιβίβασης πολλών Βρετανών στις πτήσεις, την τελευταία στιγμή.

Ορισμένοι ταξιδιώτες, όπως τονίζεται σε ρεπορτάζ του The Guardian, ισχυρίζονται οτι ο αερομεταφορέας δεν τους ενημέρωσε για το νέο κανονισμό ή οτι μικρολάθη κατά τη συμπλήρωση της φόρμας είναι ικανά να τους στερήσουν τις διακοπές τους.

Ο Karoki Lewis και η οικογένειά τους δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν σε πτήση της easyJet προς την Κεφαλονιά επειδή δεν είχε συμπεριλμάβει τα ονόματα των παιδιών του στη φόρμα.

Όπως ισχυρίστηκε ο ίδιος, φαίνεται αδύνατο να προσθέσει κανείς περισσότερα από 2 ονόματα επιβατών στη φόρμα, ενώ ίδια εμπόδια έχουν συναντήσεις για τον ίδιο λόγο και άλλες οικογένειες.

Τόνισα, είπε, οτι τα μικρά παιδιά είναι αυτονόητο οτι θα ήταν μαζί με τους γονείς τους στις διακοπές και επομένως θα ήταν εύκολος ο εντοπισμός πιθανού κρούσματος κορωνοϊού, όμως μου είπαν οτι ακόμη και αν μας επιτρεπόταν η επιβίβαση στην πτήση, οι Ελληνικές αρχές θα μας ανάγκαζαν να επιστρέψουμε πίσω.

Η οικογένεια δαπάνησε 1.000 λίρες για να κάνει κράτηση νέας πτήσης και καταλύματος μια εβδομάδα αργότερα. Η EasyJet δήλωσε οτι προσφέρει ξεκάθαρη καθοδήγηση στους επιβάτες μέσω email, κειμένου και Flight Tracker κατά την κράτηση.

Εν τω μεταξύ, αντικρουόμενες πληροφορίες σε επίσημες ιστοσελίδες έχουν οδηγήσει πολλούς επιβάτες σε παραβάσεις των κανονισμών. Σύμφωνα με τη Guardian, η Ελληνική κυβέρνηση στην ιστοσελίδα της, αρχικά, ανέφερε οτι όλοι οι επιβάτες άνω των 18 ετών πρέπει να συμπληρώνουν ξεχωριστές φόρμες, όμως αυτό το μήνα αυτό άλλαξε και επιτρέπεται σε οικογένειες να συμπληρώνουν μια φόρμα, με τη προθεσμία να αλλάζει σε 14 ώρες πριν την αναχώρηση.

Ωστόσο, πολλοί επιβάτες δεν γνώριζαν πώς να προσθέτουν περισσότερα από 2 ονόματα στη φόρμα και ορισμένοι αερομεταφορείς επιμένουν οτι κάθε ενήλικας πρέπει να συμπληρώνει τη δική του φόρμα. Οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα εάν οι επιβάτες που μεταφέρουν δεν διαθέτουν τα κατάλληλα έγγραφα.

Προεδιοποίηση από την Wizz Air

Την περασμένη εβδομάδα, η Wizz Air αποβίβασε 28 επιβάτες πτήσης προς την Αθήνα λόγω λαθών στη συμπλήρωση της φόρμας. Ορισμένοι μάλιστα δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν επειδή δεν είχαν συμπληρώσει τα μεσαία ονόματά τους, παρότι κάτι τέτοιο είναι προαιρετικό σύμφωνα με τις οδηγίες στη φόρμα.

Κατόπιν αυτού, η Wizz Air προειδοποίησε τους επιβάτες ότι είναι δική τους ευθύνη να συμπληρώσουν το PLF με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που επιτρέπεται να πετάξουν στην Ελλάδα.

“Οι επιβάτες που δεν θα συμπληρώνουν τη φόρμα ή το κάνουν εσφαλμένα δεν θα μεταφέρονται και δεν δικαιούνται αποζημίωση”, υπογραμμίζεται στο μήνυμα της εταιρείας.

Πηγή: tornosnews.gr