«Καίει» την Boeing και την επιβλέπουσα αρχή των αερομεταφορών στις ΗΠΑ, η έκθεση για το μοιραίο μοντέλο 737 Max της Βουλής των Αντιπροσώπων.

H έκθεση αναφέρει ότι η Boeing έθεσε τα κέρδη πριν από την ασφάλεια, ενώ για τη ρυθμιστική αρχή, ότι απεκδύθηκε του ρόλου της, αφήνοντας την Boeing να επιβλέπει τον εαυτό της, όπως αναφέρουν οι New York Times.

Σύμφωνα με την έκθεση, στην προσπάθειά της να ανταγωνιστεί το μοντέλο Α320-neo της Airbus, η Boeing έθεσε υψηλότερα στις προτεραιότητές της την επίτευξη των στόχων παραγωγής και τις οικονομικές παραμέτρους, αντί της ασφάλειας. Το μοντέλο αυτό έχει κινητήρες μεγάλου βάρους, που τείνουν, υπό κάποιες συνθήκες, να ωθούν τη μύτη του απότομα προς τα πάνω.

Η εταιρεία εμπιστεύθηκε το λογισμικό ΜCAS για να διορθώνει αυτό το ελάττωμα, χωρίς να έχει διασφαλίσει ότι το σύστημα δεν θα ενεργοποιηθεί από λάθος, σπρώχνοντας τη μύτη του αεροσκάφους προς τα κάτω και οδηγώντας το στη συντριβή. Η έκθεση επισημαίνει, επίσης, ότι η Boeing απέκρυψε κρίσιμες πληροφορίες από τη FAA και ότι η ρυθμιστική αρχή μεταβίβασε αρμοδιότητες επίβλεψης της Boeing σε υπαλλήλους της ίδιας της Boeing, μένοντας έτσι στο σκοτάδι. Τέλος, η έκθεση κατηγόρησε τους επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής ότι πήραν το μέρος της εταιρείας αντί να ακούσουν τους ειδικούς.

Οι Ρεπουμπλικανοί που μετέχουν στην επιτροπή μεταφορών της Βουλής υποστήριξαν ότι η έκθεση συντάχθηκε με βάση τα κομματικά κριτήρια των Δημοκρατικών, που έχουν την πλειοψηφία του Σώματος. Μετά τις δοκιμαστικές πτήσεις που έγιναν το καλοκαίρι, η FAA ετοιμάζεται να άρει την απαγόρευση πτήσεων του 737 Max. H ρυθμιστική αρχή ζήτησε αλλαγές στο MCAS και στην εσωτερική καλωδίωση του αεροσκάφους.

Δύο αεροσκάφη τέτοιου τύπου συνετρίβησαν στην Ινδονησία το 2018 και στην Αιθιοπία το 2019, παρασύροντας στον θάνατο 346 ανθρώπους, προτού η εταιρεία υποχρεωθεί να τα αποσύρει προσωρινά, ενώ ευελπιστεί να τα επαναφέρει στους αιθέρες στις αρχές του 2021