Η Ryanair αναμένει ότι η αγορά ταξιδίων μικρών αποστάσεων θα επιστρέψει δυναμικά από τον Αύγουστο κι έπειτα, γεγονός στο οποίο σημαντική είναι η συμβολή του Ευρωπαϊκού Ψηφιακού Πιστοποιητικού Covid, που έχει προσδώσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη απέναντι στα ταξίδια εντός της Ευρώπης, και ενισχυμένη από την καθυστέρηση που παρατηρείται στα ταξίδια αναψυχής μεγάλων αποστάσεων.

“Το Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Ψηφιακού Covid έχει προσδώσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους ανθρώπους ώστε να κάνουν κράτηση για ταξίδια, ενώ με την ανακοίνωση του Ηνωμένου Βασιλείου ότι οι πλήρως εμβολιασμένοι ταξιδιώτες, που επιστρέφουν από “πορτοκαλί” προορισμούς δεν θα μπαίνουν σε καραντίνα, αναμένεται να δώσει την απαραίτητη ώθηση στα ταξίδια σε “πορτοκαλί” χώρες και προορισμούς. Ο Αύγουστος θα δείξει τις εξελίξεις. Οι άνθρωποι θα μπορούν να μετακινούνται στην Ευρώπη, αλλά θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να ανακάμψουν τα διεθνή ταξίδια, πέρα από την Ευρώπη”, υποστήριξε ο Eddie Wilson, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair DAC -ο κύριος αερομεταφορέας του ομίλου Ryanair.

Μιλώντας σε μια διαδικτυακή σύνοδο κορυφής του CAPA Center for Aviation, ο Wilson αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για την τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική της Ryanair, αλλά είπε:

“Υπάρχει πάντα ένα στοιχείο που καθοδηγείται από τις τιμές. Μπορείτε να πουλήσετε οτιδήποτε εάν η τιμή είναι σωστή. Είναι σημαντικό να ταξιδεύουμε όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι. Οι ναύλοι είναι ένα κίνητρο, αλλά δεν είναι το μόνο. Γιατί εάν συνέβαινε αυτό οι πληρότητες θα ήταν στο 90%, αλλά δεν είναι. Αυξάνουμε τη χωρητικότητα και γεμίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τα αεροσκάφη μας”.

Ο Wilson “χτύπησε” την ιρλανδική κυβέρνηση για τους συνεχιζόμενους περιορισμούς της, λέγοντας:

“Η ιρλανδική κυβέρνηση είναι έρμαιο των αποφάσεων των ιατρών. Δεν έχουμε ακόμα εσωτερική δραστηριότητα στην Ιρλανδία και τη χρειαζόμαστε. Ο χειμώνας θα είναι ζοφερός για την ιρλανδική αγορά”.

Ωστόσο, είπε ότι η Ryanair αναβαθμίζεται γρήγορα, ενώ πολλές αεροπορικές εταιρίες δεν θα επιστρέψουν ποτέ στο παλιό τους μέγεθος.

Τόνισε ότι η επιλογή των δρομολογίων του αερομεταφορέα θα εξαρτηθεί από παραχωρήσεις κόστους από τα αεροδρόμια, υποστηρίζοντας:

“Έχουμε 210 αεροσκάφη σε παραγγελία και περισσότερα από 60 φτάνουν φέτος και αυτά τα αεροσκάφη πρέπει να πάνε κάπου. Ποιος άλλος παραδίδει 60-plus αεροσκάφη φέτος; Το κλειδί για τα αεροδρόμια είναι ότι προσθέτουν προορισμούς. Εμείς εξετάζουμε το κόστος αεροδρομίου και την ανταγωνιστικότητα”.

“Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες συρρικνώνονται. Για παράδειγμα αναφέρω τη Norwegian Air. Αλλά και αεροπορικές εταιρίες όπως η Alitalia και η TAP Air Portugal δεν πρόκειται ποτέ να αναπτυχθούν. Πρέπει να ελευθερώσουν τα slots τους”, συμπλήρωσε ο Wilson.