Η ACI Europe δημοσιοποίησε τα πιο πρόσφατα δεδομένα για την επιβατική κίνηση, τις αναθεωρημένες προβλέψεις και την Έκθεση Συνδεσιμότητας της Αεροδρομικής Βιομηχανίας 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν χάσει 1,26 δισ. επιβάτες μέχρι στιγμής φέτος, μια μείωση -62% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία (2019).  Τα αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν σημειώσει σημαντική ανάκαμψη, στο -34% μέχρι στιγμής φέτος σε σύγκριση με το 2019, με τον όγκο επιβατών να αυξάνεται κατά 70% σε σύγκριση με το 2020. Το τρίμηνο διαμορφώθηκε στο -21%, λόγω της συνεχιζόμενης βελτίωσης στα αεροδρόμια της Ρωσίας και της Τουρκίας.

Μια πιο προσεκτική ματιά στα στοιχεία, δείχνει ότι ο ρυθμός ανάκαμψης δεν έχει επιταχυνθεί ακόμη σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων – με τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου στο -41%, έναντι -43% τον Σεπτέμβριο και -41% τον Αύγουστο. Η ενημερωμένη πρόβλεψη που δημοσιεύθηκε από την ACI Europe δείχνει τον ρυθμό ανάκαμψης της επιβατικής κίνησης τους επόμενους μήνες και το 2022, χάρη στο εκ νέου άνοιγμα της υπερατλαντικής αγοράς στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, καθώς και στη σταδιακή χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε άλλες αγορές μεγάλων αποστάσεων – ιδίως στην Ασία. Η ACI Europe διαβλέπει ότι η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια βελτιώνεται, από το προβλεπόμενο -60% φέτος σε -32% το 2022, σε σύγκριση με τους όγκους προ πανδημίας (2019). Η πλήρης ανάκαμψη θα επιτευχθεί μόνο το 2025 (+1%).

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe σχολίασε: “Η πλήρης αποκατάσταση των χωρίς εμπόδια διεθνών ταξιδιών παραμένει πολύ μακριά και φαίνεται ότι θα είναι μια άνιση και ασταθής διαδικασία – που εξαρτάται από την περαιτέρω πρόοδο των εμβολιασμών και την εξέλιξη της επιδημιολογικής κατάστασης. Το επίπεδο της συγκρατημένης ζήτησης είναι εκπληκτικό, τροφοδοτούμενο από τα εισοδήματα που συσσώρευσαν οι καταναλωτές μέσω αυτής της πανδημίας. Υπάρχουν όμως και σημαντικές πιέσεις που θα επιβραδύνουν τον ρυθμό της ανάκαμψης, όπως συρρικνωμένες δομικά αεροπορικές εταιρείες με σημαντικές μειώσεις στον στόλο και το εργατικό δυναμικό των αεροσκαφών τους, το αυξανόμενο κόστος καυσίμων και οι πληθωριστικές πιέσεις, η απώλεια των χρονοθυρίδων στα αεροδρόμια και το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα ασκήσουν πίεση στις τιμές, λόγω της μειωμένης χωρητικότητας”.