Η αεροπορική τραγωδία στο Νεπάλ, ήρθε απλά να επιβεβαιώσει ότι αεροδρόμια του Νεπάλ θεωρούνται τα πιο επικίνδυνα στον κόσμο. 

Tην Κυριακή συνετρίβη αεροσκάφος με 72 επιβαίνοντες κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο Ποκάρα στην περιοχή Κάσκι του Νεπάλ. Πρόκειται για τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία στη χώρα από το 1992, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του Δικτύου Ασφάλειας Αεροπορίας. Τότε ένα Airbus A300 της Pakistan International Airlines συνετρίβη σε πλαγιά, σκοτώνοντας και τους 167 επιβαίνοντες.

Τα αεροπορικά δυστυχήματα, ωστόσο, είναι συνηθισμένα στο Νεπάλ, όπου βρίσκονται οκτώ από τα 14 ψηλότερα βουνά του κόσμου. Τα πρότυπα ασφαλείας στις αεροπορικές μεταφορές του Νεπάλ είναι χαμηλά λόγω της ανεπαρκούς εκπαίδευσης του προσωπικού και της κακής συντήρησης των αεροσκαφών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει απαγορεύσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες του Νεπάλ από τον εναέριο χώρο της. Επιπλέον, η πολιτεία των Ιμαλαΐων φιλοξενεί μερικούς από τους πιο απομακρυσμένους και δύσκολους διαδρόμους προσγείωσης. Ο καιρός επίσης, στα βουνά του Νεπάλ μπορεί να αλλάξει γρήγορα, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες πτήσης.

Πέρυσι, 22 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστύχημα στην πτήση Ποκάρα- Τζόμσομ.

Τον Μάρτιο του 2018, 51 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν ένα αεροπλάνο της αεροπορικής εταιρείας του Μπαγκλαντές συνετρίβη κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο της πρωτεύουσας Κατμαντού.

Το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στο Νεπάλ συνέβη το 1992. Τότε ,167 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αεροπλάνο της Pakistan International Airlines όταν συνετρίβη στο αεροδρόμιο του Κατμαντού.

Γιατί τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι τόσο συνηθισμένα στην περιοχή;

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες στην περιοχή των Ιμαλαΐων διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την εναέρια κυκλοφορία. Λόγω των βουνών και των υψομετρικών διαφορών, συχνά μπορεί να συμβούν ξαφνικές αλλαγές καιρού. Οι πτήσεις εσωτερικού συχνά ακυρώνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα όταν η ορατότητα έχει επιδεινωθεί ή όταν ο άνεμος έχει υπερβεί τη μέγιστη ταχύτητα που έχει οριστεί για τα αεροσκάφη. Τα αεροσκάφη που βρίσκονται στον αέρα πρέπει στη συνέχεια να μπορούν να βασίζονται στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος.

Και αυτό είναι ίσως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα: το προσωπικό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Νεπάλ θεωρείται αναξιόπιστο.  Το γεγονός ότι οι ανακριβείς πληροφορίες στην περιοχή μπορεί να είναι απειλητικές για τη ζωή είναι αδιαμφισβήτητο μεταξύ των πιλότων. Αλλά δεν θεωρείται κίνδυνος μόνο ο καιρός και ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο Tenzing Hillary στη Λούκλα: το αεροδρόμιο στους πρόποδες του Έβερεστ έχει έναν διάδρομο μήκους μόλις 530 μέτρων με κλίση μεγαλύτερη από 10 %. Επιπλέον, το αεροδρόμιο βρίσκεται στην πλαγιά μεταξύ ενός ορεινού όγκου και μιας βαθιάς χαράδρας.

Και εδώ, ένα μικρό αεροσκάφος συνετρίβη κατά την απογείωση το 2019. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανάμεσά τους και ένας αστυνομικός που βρισκόταν στο έδαφος την ώρα του δυστυχήματος.

Θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν επίσης ξανά και ξανά στο Νεπάλ επειδή πολλοί πιλότοι είναι ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι. Επιπλέον, τα αεροπλάνα των αεροπορικών εταιρειών λέγεται ότι δεν συντηρούνται καλά.