Ολλανδικό δικαστήριο απέρριψε απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει ετήσιο ανώτατο όριο πτήσεων που θα υποδέχεται το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, Σίπχολ, απόφαση που μεταφράζεται σε νίκη της KLM και άλλων αεροπορικών εταιρειών.

Η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πτήσεις από και προς το Σίπχολ, έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους για τις αερομεταφορές, θα μειωθούν στις 460.000 -από 500.000 σήμερα- για να περιορισθεί ο θόρυβος και για άλλους περιβαλλοντικούς λόγους. Προχθές, το αεροδρόμιο Σίπχολ ανακοίνωσε την μελλοντική απαγόρευση των νυκτερινών πτήσεων και των πτήσεων των ιδιωτικών τζετ με στόχο την μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την ηχητική ρύπανση.

Σε ανακοίνωσή του ο γενικός διευθυντής του αεροδρόμιου του Αμστερνταμ γνωστοποιεί ότι τα αεροπλάνα δεν θα μπορούν να απογειώνονται ανάμεσα στα μεσάνυχτα και τις 06.00 και δεν θα έχουν άδεια προσγείωσης πριν από τις 05.00. Οι αλλαγές αυτές θα εφαρμοσθούν από το 2025-2026.

«Ο μόνος δρόμος που μπορούμε να ακολουθήσουμε είναι να γίνουμε πιο σιωπηλοί, πιο καθαροί, πιο γρήγορα», δήλωσε ο Ρούουντ Σόνταγκ. «Για πολύ καιρό δεν σκεφτόμασταν παρά την ανάπτυξη και πολύ λίγο το τίμημα».

Η απαγόρευση των νυκτερινών πτήσεων θα φέρει την ηρεμία στην περιοχή, έπειτα από πολλά χρόνια διαμαρτυριών για τον θόρυβο, αναφέρεται στην ανακοίνωση που διευκρινίζει ότι ο περιορισμός θα μεταφρασθεί σε 10.000 λιγότερες πτήσεις ετησίως.

Τα ιδιωτικά τζετ θα απαγορευθούν διότι προκαλούν 20 φορές περισσότερες εκπομπές CO2 από μία εμπορική πτήση, σύμφωνα με το αεροδρόμιο του Αμστερνταμ.