Το Χίθροου απέτυχε να εκπληρώσει τα ελάχιστα πρότυπα προσβασιμότητας για επιβάτες με αναπηρία το έτος έως τον Μάρτιο.

Το αεροδρόμιο ήταν το μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο που βαθμολογήθηκε ως «φτωχό» και «χρειάζεται βελτίωση» από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) και στα τέσσερα τρίμηνα της περιόδου, σύμφωνα με την έκθεση.

Δεκαοκτώ αεροδρόμια έλαβαν καλές ή πολύ καλές αξιολογήσεις και επτά αεροδρόμια βελτιώθηκαν από κακά σε καλά. Ωστόσο, το Χίθροου ήταν ακραίο, καθώς δεν πληρούσε τα κριτήρια για καλή βαθμολογία.

Η διευθύνουσα σύμβουλος λειτουργίας του Χίθροου, Έμα Γκίλθορπ, δήλωσε: «Πέρυσι δεν προσφέραμε με συνέπεια το κατάλληλο επίπεδο υπηρεσιών για τους επιβάτες που χρειάζονταν επιπλέον υποστήριξη στο ταξίδι τους στο αεροδρόμιο. Μεταξύ 2019 και 2022, οι επιβάτες με αναπηρία και οι λιγότερο μετακινούμενοι επιβάτες αντιπροσώπευαν το 2,38% όλων των επιβατών στο Χίθροου, το υψηλότερο ποσοστό στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή.

Η έκθεση καλύπτει 26 από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, σε έναν κλάδο που έχει αντιμετωπίσει άνευ προηγουμένου προκλήσεις σε προσλήψεις, βιομηχανικές ενέργειες και ελλείψεις εξοπλισμού από την πανδημία Covid-19. Πέρυσι, το αεροδρόμιο ήταν ένα από τα πολλά, όπως το Μπρίστολ, το Λιντς Μπράντφορντ και το Λούτον, που τέθηκε υπό έλεγχο από τη ρυθμιστική αρχή της αεροπορίας, αφού πολλοί επιβάτες με αναπηρία και λιγότερο μετακινούμενοι έχασαν πτήσεις ή χρειάστηκε να περιμένουν για μεγάλες περιόδους.

Η Scope, μια φιλανθρωπική οργάνωση για άτομα με ειδικές ανάγκες στην Αγγλία και την Ουαλία, περιέγραψε τα ευρήματα ως «έναν κόσμο μακριά» από την πραγματικότητα των επιβατών με αναπηρία που απογοητεύονταν από την αεροπορική βιομηχανία.

«Πρέπει να υπάρχουν πολύ πιο αυστηρές τιμωρίες για να αντικατοπτρίζεται το πόσο σοβαρά είναι αυτά τα προβλήματα», δήλωσε η Charlotte Morley, σύμβουλος πολιτικής της φιλανθρωπικής οργάνωσης για θέματα καταναλωτών.

«Φτάνει πια. Είναι καιρός να αρχίσουμε να επιβάλλουμε πρόστιμα σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια όταν αποτυγχάνουν σε επιβάτες με αναπηρία. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να εισαγάγει περισσότερους νόμους, αλλά πρέπει να συμβεί τώρα. Τα άτομα με αναπηρία περίμεναν πάρα πολύ καιρό».

Το 2022, μια έρευνα της CAA διαπίστωσε ότι οι ερωτηθέντες με αναπηρία με σωματικές αναπηρίες ή καταστάσεις υγείας δήλωσαν ότι ήταν πολύ πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην πρόσβαση στα αεροδρόμια ή στις πτήσεις, με το 70% αυτών των επιβατών να χρειάζονται βοήθεια.

Ο αριθμός των επιβατών που χρειάζονται βοήθεια έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Το 2022, 3,45 εκατομμύρια άνθρωποι – ή το 1,56% του συνόλου των επιβατών – έλαβαν βοήθεια στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, σε σύγκριση με το 1,35% των επιβατών που χρειάζονταν βοήθεια πριν από την πανδημία.

Ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της CAA, Paul Smith, δήλωσε ότι ο κλάδος κάνει βήματα προς την επιστροφή των επιπέδων προσβασιμότητας σε αυτά που είχαν δει πριν από τον Covid-19.

«Είναι επίσης σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει ακόμη δρόμος για την παροχή σταθερά καλών υπηρεσιών για άτομα με ειδικές ανάγκες και λιγότερο μετακινούμενους επιβάτες σε όλο τον κλάδο, ιδιαίτερα για εκείνους με πιο σύνθετες ανάγκες και κατά τους πιο πολυάσχολους καλοκαιρινούς μήνες», δήλωσε ο Smith.