Αεροπορική εταιρεία έχει αναπτύξει έναν τύπο καυσίμου για αεροσκάφη που παρασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ανθρώπινα περιττώματα, καθώς χημικοί σε εργαστήριο στο Γκλόστεσερ μετέτρεψαν τα κόπρανα σε κηροζίνη.
Ανεξάρτητες δοκιμές από τις διεθνείς ρυθμιστικές αρχές αερομεταφορών διαπίστωσαν ότι το νέο καύσιμο ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με το τυπικό ορυκτό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών. Η ομάδα της Firefly συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο Cranfield για να εξετάσει τον αντίκτυπο του καυσίμου στον κύκλο ζωής του σε άνθρακα. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το καύσιμο της Firefly έχει 90% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από το τυπικό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών.
Ο Τζέιμς Χάιγκεϊτ, Διευθύνων Σύμβουλος της Firefly Green Fuels, δήλωσε: «Θέλαμε να βρούμε μια πραγματικά χαμηλής αξίας πρώτη ύλη που να είναι σε μεγάλη αφθονία. Και φυσικά τα κακά είναι άφθονα». Ο κ. Χάιγκεϊτ, ο οποίος αναπτύσσει καύσιμα με χαμηλές εκπομπές άνθρακα στο Γκλόστεσερ της Βρετανίας εδώ και 20 χρόνια, δήλωσε ότι παρόλο που το νέο καύσιμο είναι χημικά ακριβώς πανομοιότυπο με την κηροζίνη «δεν περιέχει ωστόσο ορυκτό άνθρακα, είναι ένα καύσιμο χωρίς ορυκτά».
«Φυσικά θα χρησιμοποιηθεί ενέργεια (κατά την παραγωγή), αλλά όταν εξετάζουμε τον κύκλο ζωής του καυσίμου, η εξοικονόμηση 90% είναι εντυπωσιακή, οπότε ναι, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ενέργεια, αλλά είναι πολύ μικρότερη σε σύγκριση με την παραγωγή ορυκτών καυσίμων», πρόσθεσε.
Σε όλο τον κόσμο, οι πτήσεις ευθύνονται περίπου στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή. Πρόκειται για ένα μικρό ποσοστό, το οποίο όμως αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Και η απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από τις αερομεταφορές αποτελεί μία από τις δυσκολότερες προκλήσεις. Αναπτύσσονται ηλεκτρικά αεροπλάνα, με μια εταιρεία στην κεντρική Αγγλία να υπόσχεται πτήσεις με υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια για σκάφη με ως δώδεκα επιβάτες μέχρι το 2026. Αλλά θα περάσουν χρόνια, ίσως δεκαετίες, προτού τα μαζικά αεροπορικά ταξίδια τροφοδοτηθούν από εντελώς νέα τεχνολογία. Έτσι, η εξεύρεση νέων, πιο πράσινων τρόπων για την παραγωγή κηροζίνης χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων έχει μετατραπεί σ′ ένα παγκόσμιο «χρυσορυχείο».
Σε ένα μικρό αγρόκτημα στο Γκλόστεσερ , ο κ. Χάιγκεϊτ ξεκίνησε να μετατρέπει το κραμβέλαιο σε «βιοντίζελ» για αυτοκίνητα και φορτηγά πριν από 20 χρόνια. Στην συνέχεια συνεργάστηκε με έναν χημικό από το Imperial College του Λονδίνου, τον Δρ. Σέρτζιο Λίμα.
Μαζί ανέπτυξαν μια διαδικασία που μετατρέπει τα περιττώματα σε ενέργεια.
Αρχικά, δημιουργούν κάτι που μοιάζει με αργό πετρέλαιο: Μια παχύρρευστη, μαύρη, γλοιώδης, ουσία. Το πιο σημαντικό είναι ότι συμπεριφέρεται χημικά όπως το αργό πετρέλαιο.
Ο Δρ Λίμα, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής ερευνών στην Firefly Green Fuels, δήλωσε: «Αυτό που παράγουμε είναι ένα καύσιμο με μηδενικούς ρύπους». Όταν ο Δρ Λίμα είδε για πρώτη φορά τα αποτελέσματα, ενθουσιάστηκε.
Το βιοκαύσιμο δοκιμάζεται πλέον ανεξάρτητα στο Ινστιτούτο DLR για την Τεχνολογία Καύσης του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής, σε συνεργασία με το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.