Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ, στο Λονδίνο, έλαβε έγκριση για την κατασκευή ενός δεύτερου διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης, ο οποίος θα επιτρέψει έως και 100.000 επιπλέον πτήσεις ετησίως.
Η υπουργός Μεταφορών, Χάιντι Αλεξάντερ, ενέκρινε το σχέδιο προϋπολογισμού 2,2 δισεκατομμυρίων λιρών, με τη βρετανική κυβέρνηση να υπογραμμίζει ότι η επέκταση του αεροδρομίου είναι κρίσιμη για τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης.
Μια κυβερνητική πηγή ανέφερε στους Times: «Με τους περιορισμούς χωρητικότητας να εμποδίζουν τις επιχειρήσεις, το εμπόριο και τον τουρισμό, αυτό είναι κάτι αυτονόητο για την ανάπτυξη. Αυτή η κυβέρνηση έχει λάβει πρωτοφανή μέτρα για να το πετύχει αυτό, πλοηγούμενη σε ένα άσκοπα πολύπλοκο σύστημα σχεδιασμού, το οποίο οι μεταρρυθμίσεις μας θα απλοποιήσουν στο μέλλον. Είναι πιθανό τα αεροπλάνα να απογειώνονται από έναν νέο πλήρη διάδρομο προσγείωσης/απογείωσης στο Γκάτγουικ πριν από τις επόμενες γενικές εκλογές».
Το σχέδιο προβλέπει τη μετακίνηση του βόρειου διαδρόμου έκτακτης ανάγκης 12 μέτρα βορειότερα, ώστε να χρησιμοποιηθεί για απογείωση και προσγείωση αεροσκαφών στενής ατράκτου, την κατασκευή νέων τροχοδρόμων, την επέκταση και των δύο τερματικών σταθμών και την εγκατάσταση νέων πυλών. Οι δύο διάδρομοι θα απέχουν πλέον αρκετά για να πληρούν τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας.
Το έργο δεν απαιτεί κατεδάφιση οικιστικών κτιρίων και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030. Ο νέος διάδρομος εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 14.000 νέες θέσεις εργασίας και θα προσθέσει έως και 1 δισεκατομμύριο λίρες σε οικονομική δραστηριότητα.
Παράλληλα, περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν την αντίθεσή τους, υποστηρίζοντας ότι «η οικονομική επιχειρηματολογία για την επέκταση των αεροδρομίων είναι υπερβολικά υπερεκτιμημένη» και κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «δίνει προτεραιότητα στο κέρδος των λίγων εις βάρος όλων μας».
Το Γκάτγουικ παραμένει το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο ενός διαδρόμου στον κόσμο, με αεροσκάφος να απογειώνεται κάθε 55 δευτερόλεπτα.