Η Airbus σκέπτεται σοβαρά να δημιουργήσει μέσα στην επόμενη δεκαπενταετία, το πρώτο στον κόσμο υβριδικό-ηλεκτρικό αεροσκάφος . Η κίνηση αυτή, αν πραγματοποιηθεί, θα είναι ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα για την αεροπορική βιομηχανία.

Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών πιστεύει ότι το επαναστατικό σύστημα ώθησης που έχει σχεδιάσει θα τη βοηθήσει να έχει κατασκευάσει ένα νέο αεροσκάφος τζετ, μέχρι το 2035, ενώ έχει ως στόχο, να χρησιμοποιήσει υβριδικούς κινητήρες, όχι μόνο στο νέο της αεροκάφος αλλά και σε άλλα μοντέλα.

Όπως είναι φυσικό, δεν υπάρχουν καθορισμένα χρονοδιαγράμματα και προβλέπεται να υπάρξουν και αρκετές καθυστερήσεις καθώς στο συγκεκριμένο σχέδιο εμπλέκονται πολλές διαφορετικές διαδικασίες. Όμως είναι σίγουρο πως η Airbus θα ξεκινήσει με την κατασκευή ενός μικρότερου τύπου τζετ, το οποίο να μπορεί να μεταφέρει ως 240 επιβάτες.

Η Airbus θα συνεχίσει να προσπαθεί να δημιουργήσει ένα συμβατικό αεροσκάφος που θα αντικαταστήσει την οικογένεια των A320, η οποία άρχισε να πετά κατά τα τέλη της δεκαετίας του ΄80, με στόχο να ανταγωνιστεί τον leader της αγοράς, το Boeing 737.

Για αυτό το λόγο μελετά τον επανασχεδιασμό των πτερύγων την χρησιμοποίηση περισσότερο σύνθετων υλικών και βελτιώσεις στην αρχιτεκτονική των κινητήρων ώστε να επιτύχει οικονομία 20%, περισσότερο στα καύσιμα. Η παραγωγή του προβλέπεται για το 2030.

Παρά το γεγονός ότι η υβριδική τεχνολογία δεν είναι άμεσα διαθέσιμη, αλλά θα είναι μετά από λίγα χρόνια, η Airbus εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να είναι έτοιμες να κάνουν αυτό το μεγάλο βήμα μπροστά ώστε να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους. Μάλιστα η Airbus έχει βάλει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 75% ως το 2050.

Η Airbus έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία με την Rolls Royce και την Siemens για τον σχεδιασμό υβριδικού κινητήρα, καθώς οι δοκιμές έχουν προγραμματισθεί για τα επόμενα δυο χρόνια. Πρόκειται για μια συσκευή παραγωγής ενέργειας 2 μεγαβάτ, αρκετά μικρότερη από ότι χρειάζεται για να πετάξει ένα τυπικό μοντέλο αεροσκάφους μικρών ή μεσαίων αποστάσεων.

Η λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων και του συμβατικού θα γίνεται ταυτόχρονα στις φάσεις της πτήσης που απαιτείται μεγάλη ισχύς, δηλαδή στην απογείωση και την προσγείωση. Ο λόγος είναι πως οι φάσεις αυτές έχουν και την μεγαλύτερη κατανάλωση σε καύσιμα. Κατά τη διάρκεια της πτήσης το υβριδικό αεροσκάφος θα επιχειρεί με λίγο μικρότερη ταχύτητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα για μια τυπική πτήση μεταξύ προορισμών εντός Ευρώπης που διαρκεί γύρω στη μιάμιση με δυο ώρες, να διαρκεί περίπου τριάντα λεπτά παραπάνω.