Τον Οκτώβριο του 2012, η ευρωπαϊκή κατασκευαστική εταιρεία αεροσκαφών, Airbus, κατάφερε να ξεπεράσει σε παραδόσεις αεροπλάνων τον αμερικάνικο ανταγωνιστή της, Boeing.
της Χριστίνας Βασιλειάδη
Ο Οκτώβριος αποδείχθηκε ο καλύτερος μήνας του 2012 για την Airbus, καθώς κατάφερε να παραδώσει συνολικά 57 αεροσκάφη (επτά περισσότερα από την Boeing). Η Airbus αύξησε, σε σχέση με πέρυσι, τον αριθμό παράδοσης μεγάλων (wide-body) αεροσκαφών, κατά έξι αεροσκάφη. Την ίδια στιγμή, η Boeing αύξησε τις παραδόσεις μικρών αεροσκαφών (narrow-body) σε 32 από 24, από τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ αύξησε και τον αριθμό των wide-body αεροσκαφών από 14 σε 18.
Τον Σεπτέμβριο του 2012, παραδόθηκαν στις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως 97 αεροσκάφη, ενώ τον Οκτώβριο 107, καθιστώντας έτσι τον Οκτώβριο, τον πιο παραγωγικό μήνα αυτού του έτους, όσον αφορά τις παραδόσεις των δυο μεγαλύτερων εταιρειών, Airbus και Boeing. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι παραδόθηκαν συνολικά και από τις δυο εταιρείες, 25 αεροσκάφη παραπάνω από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται αναλυτικά οι παραδόσεις των αεροσκαφών από την Airbus στις αεροπορικές εταιρείες, για τον Οκτώβριο του 2012.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012 | Α318 | Α319 | Α320 | Α321 | Α330-200 | Α330-300 | Α380 | ΣΥΝΟΛΟ |
Aeroflot | 1 | 1 | ||||||
AirArabia | 1 | 1 | ||||||
AirAsia | 1 | 1 | ||||||
Air AsiaJapan | 1 | 1 | ||||||
AirChina | 1 | 1 | ||||||
AirPhil Express | 1 | 1 | ||||||
Alitalia | 1 | 1 | ||||||
AviancaBrazil | 1 | 1 | ||||||
Capital Airlines | 1 | 1 | ||||||
CathayPacific | 1 | 1 | ||||||
Cebu | 1 | 1 | ||||||
ChinaAirlines | 1 | 1 | ||||||
ChinaEastern | 3 | 1 | 1 | 5 | ||||
easyJet | 1 | 1 | ||||||
Emirates | 3 | 3 | ||||||
EVA Air | 1 | 1 | ||||||
Hong KongAirlines | 1 | 1 | ||||||
IndiGo | 2 | 2 | ||||||
JetBlue | 2 | 2 | ||||||
Jetstar | 1 | 1 | ||||||
Jetstar Asia | 2 | 2 | ||||||
JetastarJapan | 1 | 1 | ||||||
Juneyao Airlines | 2 | 2 | ||||||
LAN | 2 | 2 | ||||||
Lucky Air | 1 | 1 | ||||||
MalaysiaAirlines | 2 | 2 | ||||||
Mandala Airlines | 1 | 1 | ||||||
Peach Aviation | 1 | 1 | ||||||
Philippine Airlines | 1 | 1 | ||||||
Shenzhen Airlines | 1 | 1 | ||||||
SichuanAirlines | 1 | 1 | ||||||
Swiss | 1 | 1 | ||||||
TAM | 1 | 1 | ||||||
Thai Airways | 1 | 1 | ||||||
Turkish Airlines | 1 | 1 | ||||||
US Airways | 2 | 2 | ||||||
VietnamAirlines | 3 | 3 | ||||||
VirginAtlantic | 1 | 1 | ||||||
Volaris | 2 | 2 | ||||||
Ιδιωτικός πελάτης | 1 | 1 | 2 | |||||
ΣΥΝΟΛΟ | 0 | 4 | 32 | 7 | 2 | 7 | 5 | 57 |
Η Airbus έκλεισε το μήνα με συνολικά 57 παραδόσεις αεροσκαφών, δηλαδή 16 αεροσκάφη παραπάνω από τον Σεπτέμβριο του 2012 και επίσης, 13 αεροσκάφη παραπάνω από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Για άλλη μια φορά, παρατηρείται αυξημένη ζήτηση από τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, για τα αεροσκάφη της οικογένειας των Α320. Συγκεκριμένα, οι τρεις νέες χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες της Ιαπωνίας, Jetstar Japan, Air Asia Japan και Peach, παρέλαβαν αεροσκάφη τύπου Α320 τον περασμένο μήνα, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή θέση που κατέχει η Airbus στην ασιατική αεροπορική αγορά. Επιπλέον, η China Eastern, τον Οκτώβριο, ήταν ο μεγαλύτερος αποδέκτης αεροσκαφών της οικογένειας Α320, καθώς παρέλαβε τρία A319, ένα Α320 και ένα Α321.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πέντε (τρία για την Emirates, δύο για την Malaysia Airlines) αεροσκάφη τύπου Α380 παραδόθηκαν τον Οκτώβριο, σημειώνοντας τον υψηλότερο μέχρι τώρα αριθμό αεροσκαφών τέτοιου τύπου, που παραδόθηκαν μέσα σε διάστημα ενός μήνα.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012 | Β737-800 | Β737-900 | Β767-300 | Β777-200 | Β777-300 | Β787-8 | Β747-8 | ΣΥΝΟΛΟ |
Aeromexico | 1 | 1 | ||||||
airberlin | 1 | 1 | ||||||
AirChina | 2 | 1 | 3 | |||||
AirIndia | 1 | 1 | ||||||
AlaskaAirlines | 1 | 1 | ||||||
ANA | 1 | 1 | 2 | |||||
American Airlines | 3 | 3 | ||||||
ChinaEastern | 1 | 1 | ||||||
ChinaSouthern | 1 | 1 | ||||||
Comair | 1 | 1 | ||||||
Copa | 1 | 1 | ||||||
Emirates | 1 | 1 | ||||||
Ethiopian Airlines | 1 | 2 | 3 | |||||
flydubai | 1 | 1 | ||||||
LAN | 1 | 1 | 2 | |||||
Lion Air | 2 | 2 | ||||||
Lufthansa | 1 | 1 | ||||||
MalaysiaAirlines | 1 | 1 | ||||||
Norwegian | 1 | 1 | ||||||
Qantas | 2 | 2 | ||||||
QatarAirways | 1 | 1 | ||||||
Southwest | 1 | 1 | ||||||
TAM | 1 | 1 | ||||||
Turkish Airlines | 1 | 1 | ||||||
United | 1 | 1 | 2 | |||||
VirginAustralia | 1 | 1 | ||||||
XiamenAirlines | 1 | 1 | ||||||
Άλλοι (εταιρείες leasing, κυβερνητικά) | 6 | 1 | 3 | 1 | 1 | 12 | ||
ΣΥΝΟΛΟ | 29 | 3 | 2 | 3 | 4 | 7 | 2 | 50 |
Η Boeing παρέδωσε συνολικά 50 αεροσκάφη, έξι λιγότερα από τον προηγούμενο μήνα, αλλά 12 περισσότερα από τον Οκτώβριο του 2011.
Οι αεροπορικές εταιρείες έλαβαν συνολικά 32 narrow-body αεροσκάφη από την αμερικανική εταιρεία, πέντε λιγότερα από τον προηγούμενο μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, πολλές αεροπορικές εταιρείες έλαβαν περισσότερα από ένα αεροσκάφη τύπου 737 από την Boeing, όπως η American Airlines, η Air China, η Air Lion και η Qantas.