DSCN3024Σε συνέντευξη Τύπου της Aegean Airlines που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, παρουσιάστηκαν τα οφέλη που προκύπτουν για την εταιρεία, τους επιβάτες, την κοινωνία και τον ελληνικό τουρισμό, από την εξαγορά της Olympic Air, καθώς και τη συνολική στρατηγική που θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής ο ελληνικός αερομεταφορέας.

Αρχικά, ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, Ευτύχιος Βασιλάκης επεσήμανε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη δημιουργίας ενός ισχυρού αερομεταφορέα στη χώρα, αλλά και το πόσο σημαντική είναι για την Aegean η εξαγορά της Olympic.

Στο άμεσο διάστημα των επόμενων 6-14 μηνών που ακολουθούν από την εξαγορά της Olympic Air, οι συνέργειες που προκύπτουν οδηγούν σε έναν ενισχυμένο στόλο, σε άμεση επέκταση του δικτύου και ενίσχυση της συνδεσιμότητας εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και σε μείωση κόστους από την ενοποίηση Διοικητικών Υπηρεσιών, με οφέλη εξοικονόμησης έως και 35 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στόχος και δέσμευση της Aegean είναι να μετακυλήσει τα οφέλη αυτά στους επιβάτες με ακόμα πιο ανταγωνιστικούς ναύλους, ενίσχυση προνομίων για τους πιστούς πελάτες και των δύο εταιρειών και διεύρυνση δικτύου.

Σε επίπεδο ωφελειών που προκύπτουν ως προς τις τιμές, η αεροπορική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, με τιμές που ξεκινούν από 24€ προς Αθήνα, οι οποίοι εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία και απεριόριστη ευελιξία αντίστοιχα και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014.

Επιπλέον, σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας που έλαβε χώρα πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη 2ου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39€ από/ προς τις άγονες γραμμές για την ενίσχυση της ζήτησης, την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης νησιών άγονων γραμμών με το εξωτερικό με σημαντική μείωση κόστους ταξιδιού έως και 140€, αλλά και με αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους, όπου αυτό είναι εμπορικά και επιχειρησιακά εφικτό.

Δυναμικά ξεκινά το 2014 η Aegean και σε επίπεδο δικτύου, με περαιτέρω διεύρυνση των προορισμών εξωτερικού και νέα δρομολόγια. Ο κ. Βασιλάκης παραδέχθηκε πως η κίνηση εσωτερικού μειώνεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντίθετα με την κίνηση εξωτερικού, η οποία από το 2009 σημείωσε αύξηση 42%.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ανακοινώθηκε η προσθήκη 15 νέων προορισμών το 2014 από την Αθήνα, με αποτέλεσμα οι συνολικοί προορισμοί εξωτερικού της εταιρείας από Αθήνα να ανέρχονται σε 47. Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί περιλαμβάνουν: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και 4 επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία.

Συνολικά το 2014, προστίθενται 45-50 νέα δρομολόγια από τις 8 πλέον βάσεις της εταιρείας στην Αθήνα και την περιφέρεια, με νέα βάση τα Χανιά. Ως αποτέλεσμα η Aegean και η Οlympic Αir από κοινού θα καλύπτουν συνολικά το 2014 ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 – 50 δρομολόγια εσωτερικού.

Στόχος επίσης του αερομεταφορέα είναι η αύξηση των βάσεων σε 10 έως το 2023, η αύξηση των δρομολογίων εξωτερικού από 162 σε 350 και από 8,5 εκατ. επιβάτες σε 14-15 εκατ. Οι στόχοι αυτοί βέβαια, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, θα πραγματοποιηθούν υπό προϋποθέσεις, όπως η σταθερότητα της ελληνικής οικονομίας, η σταθερότητα της τουριστικής κίνησης, η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών αεροδρομίων, και φυσικά, η αποτελεσματική ενοποίηση Aegean – Olympic.

Ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean, τόνισε σε αυτό το σημείο πως “αυτό το οποίο κατάφερε η Aegean να πετύχει φτάνοντας ως εδώ, μέσα σε ένα περιβάλλον το οποίο άλλαζε και είχε πολύ μεγάλη μεταβλητότητα οφείλεται στο ότι κράτησε την ευελιξία της και την προσαρμοστικότητά της στις εκάστοτε κρατούσες συνθήκες του περιβάλλοντος και της οικονομίας”.

Επιπλέον, ο αντιπρόεδρος του αερομεταφορέα τόνισε πως η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας βασίζεται στη συλλογική προσπάθεια και στήριξη έξι μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων (Θ. Βασιλάκης, Α&Π Λασκαρίδης, Α. Κωνσταντακόπουλος, Δ. Ιωάννου, Γ. Δαυίδ, Τράπεζα Πειραιώς) και 52.000 μετόχων, οι οποίοι συνεχίζουν να στηρίζουν την εταιρεία στην νέα δυναμική πορεία που διαφαίνεται μετά την εξαγορά της Olympic Air.

Κλείνοντας την παρουσίαση της στρατηγικής ο Αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχιος Βασιλάκης επεσήμανε: «Στόχος μας είναι η Aegean και η Olympic Air να πρωταγωνιστήσουν στις αλλαγές που επέρχονται στην τουριστική αγορά της χώρας και της ευρύτερης περιοχής. Αισθανόμενοι την ευθύνη απέναντι στην πολιτεία, την κοινωνία και τους επιβάτες, δεσμευόμαστε για τη διασφάλιση της καθολικής κάλυψης του εσωτερικού της χώρας, την εξασφάλιση πρόσβασης και στο πιο μικρό νησί, καθώς και για τη συνέχιση της στρατηγικής ενίσχυσης της τουριστικής ανάπτυξης της Αθήνας και των κύριων τουριστικών προορισμών της περιφέρειας με ακόμα ποιοτικότερες υπηρεσίες και ανταγωνιστικούς ναύλους».

Τέλος, σε ερώτηση του www.airnews.gr για το πώς έχουν υποδεχθεί άλλοι αερομεταφορείς το deal Aegean – Olympic, με αφορμή τα θετικά σχόλια του κ. Jens Bischof, Εμπορικού Διευθυντή της Lufthansa Passenger Airlines, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου του γερμανικού αερομεταφορέα, ο κ. Βασιλάκης είπε πως οι αερομεταφορείς του μεγέθους της Lufthansa καταλαβαίνουν απόλυτα τα οφέλη αλλά και την αναγκαιότητα τέτοιου είδους συνεργειών.