Η Airbus ετοιμάζει μία πλήρη ανατροπή στον τρόπο με τον οποίο πιλοτάρεται ένα μοντέρνο αεροσκάφος με την επεξεργασία του project για ένα cockpit χωρίς παράθυρα.
Όπως έγινε γνωστό μέσα από την ευρεσιτεχνία που κατοχύρωσε η Airbus στις ΗΠΑ, προβλέπεται η μετατόπιση του πιλοτηρίου σε άλλο σημείο του αεροσκάφους και η αντικατάσταση των παραθύρων από οθόνης υψηλής ανάλυσης που μεταδίδουν βίντεο σε πραγματικό χρόνο.
Όπως αναφέρεται στη σχετική καταχώρηση («Aircraft with a cockpit including a viewing surface for piloting which is at least partially virtual») , «η συγκεκριμένη εφεύρεση αφορά σε ένα αεροσκάφος το οποίο περιλαμβάνει κόκπιτ με επιφάνεια θέασης για πιλοτάρισμα η οποία θα παρέχει σε τουλάχιστον έναν πιλότο εικόνα μιας έξω σκηνής που αποτελεί το περιβάλλον το οποίο εκτείνεται μπροστά από το αεροσκάφος. Τουλάχιστον τμήμα της εν λόγω επιφάνειας για πιλοτάρισμα είναι απαλλαγμένο από γυαλιστερές επιφάνειες και αποτελείται από μέσα οθόνης για μια ψηφιακή απεικόνιση».
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Flight Club, αποτέλεσμα τέτοιων δραστικών αλλαγών – οι οποίες παραπέμπουν περισσότερο σε διαστημόπλοια και σενάρια επιστημονικής παρά σε πραγματικά αεροσκάφη- θα μπορούσε να είναι η βελτίωση των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, τίθεται το ερώτημα κατά πόσον οι αερογραμμές και το κοινό θα επιλέξουν να αποδεχτούν και να «αγκαλιάσουν» κάτι τόσο δραστικό, καθώς έτσι αμφισβητείται μία από τις βασικότερες/ «ιερότερες» αρχές της σχεδίασης αεροσκαφών. Επίσης, η όραση του πιλότου ήταν πάντα ένα από τα πιο αξιόπιστα «όργανα» ενός αεροσκάφους, και με αυτόν τον τρόπο θα εξαρτάται από κάμερες και οθόνες.