tsipras-kammenos-kendrodexia-752x490Συγκλονίζει η απόφαση της κυβέρνησης να ξοδέψει 500 εκατ. δολάρια για να αναβαθμίσει 5 παροπλισμένα από το 2009 αεροπλάνα.
Από το 2009 μέχρι σήμερα ζήσαμε χωρίς τα συγκεκριμένα αεροπλάνα. Το ΚΥΣΕΑ (Τσίπρας, Καμμένος, Κοτζιάς, Παούσης, Δρίτσας, Κωσταράκος) επέλεξε να ξοδέψει 500 εκατ. τη στιγμή που αναζητούνται αγωνιωδώς λεφτά για να μη χρεοκοπήσει η Ελλάδα. Με μόνη την εισήγηση του υπουργού Άμυνας!
Σύμφωνα με non-paper του Μαξίμου “ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών θα γίνει από την Lockheed Martin στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία [ΕΑΒ] και άλλες ελληνικές εταιρείες ως υποκατασκευαστές κρίσιμων συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα παλιά αεροσκάφη. Με την ανάθεση της δουλειάς στην ΕΑΒ εξασφαλίζεται εργασία για 7 χρόνια”.
Πότε θα έχουν εκσυγχρονιστεί τα 5 αεροπλάνα; Το 2022, μετά τα 7 χρόνια εξασφαλισμένης εργασίας;
Ισχυρίζεται το non-paper: Επειδή δεν έχουμε αεροπλάνα, “την νατοϊκή επιτήρηση ανέλαβαν οι Τούρκοι που έχουν νέα αεροσκάφη τα CN -235. Οι Τούρκοι, λοιπόν, άρχισαν να πετούν με “νατοϊκό καπέλο” και πηγαίνοντας προς νοτιοανατολική Μεσόγειο περνούν απ’ όλο το Αιγαίο με τις ευλογίες του NATO.”
Η “παράξενη κυβέρνησή” μας δεν θεώρησε υποχρέωση της να εξηγήσει πόσο θα κόστιζε η αγορά 5 καινούργιων αεροσκαφών P-3 ή CN-235 (αυτά που έχει η Τουρκία) και πότε θα ήταν επιχειρησιακά (προ της επταετίας;) Οι πρώτες ενδείξεις είναι ότι η αγορά θα ήταν σημαντικά φθηνότερη από τον επιχειρούμενο εκσυγχρονισμό.
Με αυτά τα δεδομένα η απόφαση του ΚΥΣΕΑ μοιάζει “παλαβή”.
Όταν πριν από 16 χρόνια το ΚΥΣΕΑ αποφάσισε να αγοράσει τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214, όρος απαράβατος ήταν ότι μετά το πρώτο υποβρύχιο, οι εργασίες για τα υπόλοιπα θα γίνουν στην Ελλάδα από ελληνικό ναυπηγείο έτσι ώστε να δοθεί δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους. Το κόστος των υποβρυχίων έγινε δυσθεώρητο και αν δεν κάνω λάθος ακόμα περιμένουμε τα υποβρύχια (η απόκτηση των οποίων είχε χαρακτηριστεί επείγουσα!).
Του Στέφανου Μάνου