Είναι γεγονός ότι η κατάρρευση της ζώνης Σένγκεν από την Ευρώπη, θα μπορούσε να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα και να κοστίσει ακριβά στα μεγαλύτερα αεροδρόμια και αυτό γιατί θα χρειάζονταν αναδιοργάνωση και επανασχεδίαση των τερματικών σταθμών, όπως αναφέρει η ένωση αεροδρομίων ACI Europe.

Αυτή τη στιγμή στη ζώνη Σένγκεν βρίσκονται 26 μέλη, 2 από τα οποία είναι εκτός Ευρωπαΐκής Ένωσης. Εδώ και 30 χρόνια, τα αεροδρόμια τα οποία είναι εντός ζώνης έχουν σχεδιάσει τους τερματικούς τους σταθμούς να προσαρμόζονται σε ζώνες για τις χώρες που είναι εκτός ή εντός ζώνης Σένγκεν.  

Αυτή τη στιγμή λόγω του προσφυγικού θέματος, η συμφωνία ελεύθερης μετακίνησης έχει πληγεί ιδιαίτερα, καθώς πολλές χώρες με σκοπό να επιβραδύνουν την έλευση ανθρώπων από τη Συρία, έχουν επιβάλλει συνοριακούς ελέγχους.

Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe, Ολιβιέ Γιάνκοβιτς δήλωσε πως η θέσπιση νέων συνοριακών ελέγχων στα αεροδρόμια μεταξύ των χωρών εντός ζώνης Σένγκεν θα αποφέρει σοβαρές συνέπειες στα αεροδρόμια, ειδίκοτερα εάν χρειαστεί να γίνει αναδιαμόρφωση των εγκατάστασεων, κάτι το οποίο θα κόστιζε πολλά εκατομμύρια ευρώ.

Εντός ζώνης Σένγκεν είναι περίπου 443 αεροδρόμια, τα οποία το 2015 χρησιμοποιήθηκαν από 1,2 δισεκ. ανθρώπους.

Όπως ανέφερε ο Γιάνκοβιτς σε αντίστοιχη ανακοίνωσή του «Ο άμεσος αντίκτυπος θα είναι άνευ προηγουμένου επίπεδα συνωστισμού και προβλήματα στις πτήσεις, με ενδεχόμενες δευτερογενείς επιπτώσεις σε ολόκληρο το ευρωπαΐκό αεροπορικό δίκτυο». Συνέχισε λέγοντας πως τα αεροδρόμια δε θα μπορούν πλέον να εγγυηθούν για τη διάρκεια των πτήσεων.