Την προτίμησή τους στην πλήρη σύνδεση στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πτήσης εξέφρασαν οι επιβάτες αεροπορικών ταξιδιών, όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της έρευνας (Global Passenger Survey 2016) της ΙΑΤΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΙΑΤΑ, οι επιβάτες επιθυμούν να είναι πλήρως συνδεδεμένοι στην πτήση τους, κατά προτίμηση μέσω των δικών τους συσκευών. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 51% των επιβατών -μια αύξηση 12% σε σχέση το 2015- θα προτιμούσε να χρησιμοποιεί τις δικές του συσκευές όσο βρίσκεται στον αέρα, για να έχει πρόσβαση σε επιλογές διασκέδασης.

«Οι επιβάτες θέλουν ευκολία και γρήγορα αποτελέσματα στις κρατήσεις τους και το check-in, μια απρόσκοπτη και ασφαλή εμπειρία στο αεροδρόμιο και μοναδικά προσαρμοσμένες σε αυτούς εμπειρίες καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Είναι έτοιμοι να ‘αγκαλιάσουν’ τα οφέλη των νέων τεχνολογιών όταν πρόκειται για τη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας. Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια που το αναγνωρίζουν αυτό και παρέχουν στους επιβάτες υπηρεσίες στα κινητά τους, επιλογές self-service και one-stop ελέγχους ασφαλείας, θα βελτιώσουν την ταξιδιωτική εμπειρία και την ικανοποίηση των επιβατών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος Airport, Passenger, Cargo and Security της IATA Nick Careen.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα atwonline.com, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι επιβάτες θέλουν να είναι σε θέση να κάνουν περισσότερα από τις παραδοσιακές δραστηριότητες «εκτός αεροδρομίου», εκμεταλλευόμενοι τις πλέον σύγχρονες επιλογές “digital self-service”. Το 2016 το ποσοστό των επιβατών που έκαναν check-in online και χρησιμοποίησαν το κινητό τους ως κάρτα επιβίβασης και όχι εκτύπωση, αυξήθηκε σε 71% από 69% το 2015.

Όσον αφορά τις αποσκευές, το 33% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θέλουν να κάνουν οι ίδιοι tag τις αποσκευές τους και το 39% προτιμά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές ετικέτες για τις αποσκευές. Ταξιδεύοντας προς το αεροδρόμιο χωρίς καθόλου αποσκευές είναι επίσης μια όλο και πιο ελκυστική ιδέα, σύμφωνα με την έρευνα, με το 26% να θέλει να παραλαμβάνονται οι αποσκευές από το σπίτι και να παραδίδονται στο αεροδρόμιο, ενώ ένα 24% θέλει να είναι σε θέση να αφήσει τις αποσκευές του μακριά από το αεροδρόμιο.

Επιπλέον, το 61% των επιβατών εκφράζει ενδιαφέρον στην επιλογή παρακολούθησης της αποσκευής του καθ’όλο το ταξίδι. Οι αεροπορικές εταιρείες διευκολύνουν τη διαδικασία αυτή, υιοθετώντας το “baggage Resolution 753” της ΙΑΤΑ, το οποίο παρακολουθεί τις αποσκευές σε σημαντικά σημεία του ταξιδιού, όπως η φόρτωση και η εκφόρτωση.

«Οι επιβάτες θέλουν να φτάσουν στο αεροδρόμιο έτοιμοι να πετάξουν αξιοποιώντας τις “εκτός αεροδρομίου” δυνατότητες self-service. Η ΙΑΤΑ βοηθά την αεροπορική βιομηχανία να το κάνει αυτό πραγματικότητα για όλο και περισσότερους ταξιδιώτες μέσω του προγράμματος Fast Travel. Αν η βιομηχανία επιτύχει τους στόχους του προγράμματός της, μέχρι το 2020 το 80% των επιβατών παγκοσμίως θα έχει πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές self-service», δήλωσε ο διευθυντής Passenger and Facilitation της IATA Pierre Charbonneau,.

Παράλληλα, το 85% των ερωτηθέντων στην έρευνα της ΙΑΤΑ είπαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να παρέχουν περισσότερα προσωπικά δεδομένα στις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια, αν θα μπορούσαν να προσφέρουν στους επιβάτες μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία ταξιδιού.

Τα προβλήματα

Οι επιβάτες θεωρούν τις διαδικασίες ασφάλειας και συνοριακού ελέγχου στα αεροδρόμια ως τη μεγαλύτερη ενόχλησή τους όταν ταξιδεύουν. Οι σημαντικότερες ενοχλήσεις είναι οι διαφορές στις διαδικασίες ελέγχου ασφαλείας στα διάφορα αεροδρόμια και η αδιακρισία όταν πρέπει να αφαιρέσει κανείς τα προσωπικά του αντικείμενα. Η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να περάσει μόνο μια φορά τους ελέγχους ασφάλειας και συνόρων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Για να κάνει τους τομείς της ασφάλειας και του συνοριακού ελέγχου όσο περισσότερο ασφαλείς, αποτελεσματικούς και χωρίς προβλήματα για τους επιβάτες, η αεροπορική βιομηχανία πρέπει να ενσωματώσει τη νέα τεχνολογία Smart Security. Με το 40% των επιβατών να επιλέγουν τη διαδρομή τους με βάση την εμπειρία μεταφοράς τους από το αεροδρόμιο, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια δεν μπορούν να αγνοήσουν τις επιθυμίες των επιβατών.