Πέρα από τα ιπτάμενα αυτοκίνητα και όλες τις άλλες πρωτοβουλίες μεγάλων εταιρειών που αποσκοπούν στο να φέρουν το… μέλλον στο παρόν, εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει και η προσπάθεια κατασκευής ηλεκτρικών αεροσκαφών.
Το συγκεκριμένο project αποτελεί στοίχημα για πολλές εταιρείες καθώς αν τα καταφέρουν θα μειωθεί πολύ το κόστος κατασκευής αεροσκαφών.
Το κόστος θα είναι τόσο χαμηλό γιατί μία πτήση με ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος είναι σαφώς λιγότερο κοστοβόρα από αυτή των συμβατικών αεροσκαφών αλλά και επειδή η εταιρεία θα προσγειώνει τα αεροσκάφη της σε μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια κάθε περιοχής όπου το κόστος για την χρήση τους είναι κατά πολύ χαμηλότερο από τα μεγάλα αεροδρόμια.
Ήδη πριν από λίγες μέρες ένα τέτοιο σκάφος της Siemens έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη. Το Extra 330LE κουβαλώντας πάνω του μια μπαταρία μόλις 50 κιλών κατάφερε να πιάσει ταχύτητα 340 χλμ/ώρα. Η Siemens αναφέρει πως η μπαταρία αυτή μπορεί να δώσει την απαραίτητη ώθηση για να πετάει ένα αεροσκάφος βάρους δύο τόνων.
Παράλληλα, πολύ φιλόδοξα είναι τα projects των αμερικανικών startup εταιρειών Zunum Aero και Wright Electric που σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ηλεκτρικά αεροπλάνα που θα μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες σε αποστάσεις κοντά στα 1000 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με τις εταιρείες, τα ηλεκτρικά αεροσκάφη θα φέρουν επανάσταση στον χώρο των αερομεταφορών επειδή το κόστος του εισιτηρίου θα είναι πολύ χαμηλό και θα αποτελεί ιδανική επιλογή για κάποιον που θέλει να χρησιμοποιήσει ένα αεροσκάφος για να ταξιδέψει μερικές εκατοντάδες χλμ από το να πάει με αυτοκίνητο ή τρένο.
Από την πλευρά της η Airbus, αναπτύσσει ένα δικό της ηλεκτροκίνητο σκάφος, το E-Fan που είναι όμως διθέσιο. Τα στελέχη της όμως αναφέρουν ότι έχει βάλει στον προγραμματισμό της την κατασκευή ενός επιβατηγού ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους με δυνατότητα μεταφοράς 70-90 ατόμων.