Γράφει ο Αλέξης Αντιμάντο
H Lufthansa, αναμφίβολα από τους μεγαλύτερους και παραδοσιακότερους πελάτες της Airbus, στα πλαίσια της ανανέωσης και επέκτασης του long-haul στόλου της, φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να αποκτήσει τα πρώτα της Boeing 787 Dreamliners.
Σε άρθρο του το Bloomberg, το οποίο επικαλείται έγκυρες πηγές του χώρου που ωστόσο θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους αφού για την ώρα οι διαπραγματεύσεις είναι μυστικές και σε εξέλιξη, αναφέρει ότι η Lufthansa ενδιαφέρεται να προμηθευτεί περίπου 20 αεροπλάνα, με τα Α350 και 787 να είναι οι δύο τύποι αεροσκάφους που εξετάζει η εταιρία. Για αυτό τον λόγο ζήτησε από τις Boeing και Airbus να καταθέσουν τις προσφορές τους.
Παράλληλα, ο αερομεταφορέας από την Γερμανία ψάχνει τρόπο να…ξεφορτωθεί τα γηρασμένα και καθόλου οικονομικά Airbus A340 που διατηρεί στον στόλο της κι έτσι ζήτησε από τις δύο κατασκευάστριες εταιρίες, στις προσφορές που θα καταθέσουν να συμπεριλάβουν και προτάσεις για το πως να απαλλαγεί από τα εν λόγω αεροσκάφη. Οι πληροφορίες θέλουν τον στόλο των 48 Airbus Α340 της γερμανικής εταιρίας να κοστολογείται περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σημειώνεται ότι στο παρελθόν τόσο η Airbus όσο και η Boeing είχαν δεχθεί να πάρουν μεταχειρισμένα A340 από διάφορες εταιρίες. Η Boeing, για παράδειγμα, το 1999 και το 2012 πήρε Α340 από δεύτερο χέρι από τις Singapore Airlines και China Eastern αντίστοιχα, στα πλαίσια διαπραγματεύσεων για την αγορά αεροσκαφών Boeing 777.
Η Lufthansa έχει ήδη παραγγείλει 25 Airbus A350, εκ των οποίων τα 12 μέχρι το τέλος του χρόνου θα επιχειρούν από το Μόναχο, ενώ διατηρεί οψιόν για 30 ακόμη αεροσκάφη. Επιπροσθέτως, ο γερμανικός κολοσσός έχει δώσει παραγγελία στην Boeing για 34 Boeing 777-9, με τα πρώτα να παραδίδονται στην εταιρία το 2020. Κι όλα αυτά ενώ η Lufthansa είχε παραδεχθεί προ πενταετίας πως σκοπεύει να απλουστεύσει τον στόλο της, περιορίζοντας τους διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών που χρησιμοποιεί.
Πάντως αξίζει να σημειωθεί πως σχετικά με τα 777-9, η γερμανική εταιρία διατηρεί το δικαίωμα να κάνει πίσω για 14 από τα συνολικά 34 που έχει παραγγείλει. Την ρήτρα αυτή είναι πολύ πιθανό να την ενεργοποιήσει η Lufthansa αφού η ογκώδης παραγγελία του συγκεκριμένου τύπου προκάλεσε έντονο προβληματισμό στους κόλπους της εταιρίας, κυρίως αναφορικά με την τιμή αλλά το μέγεθος του 777-9 (θα είναι το μεγαλύτερο δικινητήριο αεροσκάφος που έχει κατασκευαστεί ποτέ).
H αλήθεια είναι ότι η Lufthansa πληρώνει την επιλογή της να επενδύει ελάχιστα όλα αυτά τα χρόνια σε νέα σύγχρονα και οικονομικά αεροσκάφη. Τα Α340 που έχει στον στόλο της αποτελούν μεγάλο πονοκέφαλο για τους Γερμανούς εξαιτίας της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου που παρουσιάζουν, σε μια εποχή μάλιστα που τα καύσιμα έχουν φτάσει στις υψηλότερες τιμές των τελευταίων τεσσάρων ετών.
Ενδεικτικά πάντως αναφέρεται ότι τα αεροσκάφη της Lufthansa έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 11,4 χρόνια, την στιγμή που ο μέσος όρος ηλικίας των αεροπλάνων της Emirates υπολογίζεται στα 5,7 χρόνια.
Η ανάγκη της Lufthansa λοιπόν, για πιο οικονομικά αεροσκάφη πιθανώς να οδηγήσει τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα της Γηραιάς Ηπείρου, στην προσπάθεια του να πετύχει το καλύτερο δυνατό deal, να προτιμήσει εν τέλει τα αεροσκάφη της Boeing αντί αυτών της Airbus και να αποδυναμωθεί έτσι ως ένα βαθμό η μακροχρόνια και στενή σχέση που είχαν αναπτύξει τις τελευταίες δύο δεκαετίες οι δύο ευρωπαϊκές εταιρίες.