Σε ένα 3λεπτο βίντεο με σύνθημα: “Πτήσεις χωρίς φόβο: Πως η ΕΕ μεριμνά για την εναέρια ασφάλειά μας“, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενημερώνει τους πολίτες για τις ενέργειες που κάνει προς την κατεύθυνση, της βελτίωσης της ασφάλειας πτήσεων:

Το τραγικό συμβάν της πτήσης 522 της Helios στις 14 Αυγούστου 2005 ήταν το έναυσμα ώστε να ενταθούν οι έλεγχοι ασφαλείας σε πτήσεις που κινούνται εντός της ΕΕ.

O Peter Bombay, από την υπηρεσία μεταφορών και κινητικότητας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με έδρα το Βέλγιο, δήλωσε: «Το ατύχημα στην πτήση 522 της Helios συνέβη διότι η εταιρεία δεν είχε διενεργήσει επιθεωρήσεις ασφαλείας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο ευρωπαϊκός κατάλογος αεροπορικής ασφάλειας δημιουργήθηκε το έτος που συνετρίβη το αεροσκάφος. Αποτελεί το εργαλείο της ΕΕ για τον αποκλεισμό των επισφαλών αεροπορικών εταιρειών από τον εναέριο χώρο της Ευρώπης. Επικαιροποιούμε τον κατάλογο δύο φορές ετησίως και είναι διαθέσιμος στο διαδίκτυο. Θέλουμε οι πολίτες να γνωρίζουν την ύπαρξη του καταλόγου, ώστε να μην κλείνουν θέση σε αεροπορικές εταιρείες –όπως ήταν η Helios– οι οποίες δεν τηρούν αυστηρά τους κανόνες ασφάλειας.

Στην Ευρώπη συμβαίνουν λιγότερα αεροπορικά δυστυχήματα. Το γεγονός αυτό συνδέεται με τον ευρωπαϊκό κατάλογο αεροπορικής ασφάλειας και με την πρόοδο όσον αφορά τα πρότυπα επιθεώρησης αεροσκαφών. Ένα αεροσκάφος που επιθεωρείται στην Εσθονία, θα υποβληθεί στην ίδια επιθεώρηση όταν προσγειωθεί στην Ισπανία, τη Σλοβακία ή οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη.»

 

Η Gabriela Galambosova, απότ το τμήμα πολιτικής αεροπορίας, Υπηρεσία Μεταφορών, με έδρα τη Σλοβακία, δήλωσε: «Πραγματοποιούμε καθημερινά ελέγχους αεροσκαφών στους αερολιμένες ολόκληρης της Σλοβακίας, βρέξει χιονίσει. Έχουμε έναν κατάλογο με 53 σημεία προς έλεγχο ώστε να διασφαλίσουμε ότι κάθε αεροσκάφος είναι ασφαλές – από το πιλοτήριο μέχρι την καμπίνα επιβατών και τον χώρο αποσκευών. Διενεργούμε επιθεωρήσεις αεροδιαδρόμων. Έχουμε, ωστόσο, τη δυνατότητα να απαγορεύσουμε την απογείωση αεροσκάφους εάν διαπιστώσουμε σημαντικά προβλήματα κατά την επιθεώρηση ή εάν η αεροπορική εταιρεία δεν τα επιδιορθώσει αμέσως. Όλα τα πορίσματά μας, και εκείνα που προέρχονται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διαβιβάζονται σε μια βάση δεδομένων επιθεωρήσεων σε επίπεδο ΕΕ.»

 

Ο Jeroen Jansen, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας, σχολίασε: «Συντονίζω το πρόγραμμα επιθεώρησης αεροδιαδρόμων σε επίπεδο ΕΕ. Με ένα κλικ έχω άμεση πρόσβαση σε ετήσια πορίσματα από 13.000 επιθεωρήσεις αεροδιαδρόμων σε αερολιμένες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Κατόπιν λεπτομερούς εξέτασης των πορισμάτων, εντοπίζουμε εάν υπάρχει πρόβλημα με τον φορέα εκμετάλλευσης αεροσκαφών και ζητάμε από την αεροπορική εταιρεία να λύσει το πρόβλημα. Εάν μια αεροπορική εταιρεία δεν βελτιωθεί, διεξάγεται έρευνα. Ως έσχατη λύση προτείνουμε την απαγόρευση εκτέλεσης πτήσεων από τη συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.»

 

Ο Geert Lamsens, Στέλεχος του Eurocontrol – Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυσιπλοΐας, δήλωσε: «Η νοοτροπία των αεροπορικών εταιρειών έχει γενικά αλλάξει και έχει επικεντρωθεί περισσότερο στην ασφάλεια. Αρχικά δεχόμασταν πάρα πολλές πτήσεις από μη ευρωπαϊκές χώρες, μολονότι βρίσκονταν στον ευρωπαϊκό κατάλογο αεροπορικής ασφάλειας. Τώρα, με περισσότερα από δέκα έτη στο ενεργητικό μας, σχεδόν ποτέ δεν βλέπουμε απαγορευμένες αεροπορικές εταιρείες να επιχειρούν να εισέλθουν στην Ευρώπη.»