Η τελική συναρμολόγηση του πρώτου A350 XWB θα γίνει στην ολοκαίνουργια γραμμή τελικής συναρμολόγησης στην Τουλούζ της Γαλλίας. Αυτό το τελευταίο βήμα στην ολοκλήρωση του A350 XWB θα επιτευχθεί με την συνένωση του βασικού τμήματος της κεντρικής ατράκτου μήκους 19,7 μέτρων με το εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτρου μήκους 21 μέτρων.


Αυτό το πρώτο A350 XWB θα χρησιμοποιηθεί στο έδαφος για δομικές δοκιμές, όπως όλα τα αεροσκάφη, σαν μέρος της διαδικασίας πιστοποίησης. Η τελική συναρμολόγηση θα ξεκινήσει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.


Το κεντρικό τμήμα της ατράκτου μεταφέρθηκε στην Τουλούζη στις 4 Απριλίου 2012 με ένα αεροσκάφος Beluga, από τις εγκαταστάσεις της Airbus στο Σεντ Ναζαίρ. Το εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου είχε ήδη μεταφερθεί στον χώρο τελικής συναρμολόγησης από τις 23 Δεκεμβρίου 2011. Η μεταφορά και εγκατάσταση του οπίσθιου τμήματος της ατράκτου, από το Αμβούργο της Γερμανίας, θα πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων εβδομάδων. Ακολούθως θα γίνει και η μεταφορά των πτερύγων, από τις εγκαταστάσεις του Μπρόουτον της Βρετανίας.


Η άτρακτος του A350 XWB θα απαρτίζεται από τα τρία κύρια τμήματα. Αυτά τα τμήματα θα ενωθούν στον πρώτο κύριο σταθμό συναρμολόγησης της εταιρείας, στο Station 50. Εκεί θα γίνει και η τοποθέτηση του εμπρόσθιου συστήματος προσγείωσης. Με την ολοκλήρωση αυτού του σταδίου η άτρακτος θα μεταφερθεί στο Station 40, όπου οι πτέρυγες και του ουραίο τμήμα θα ενωθούν με την άτρακτο. Παράλληλα με αυτό το στάδιο συναρμολόγησης θα γίνει η μεταφορά και ταυτόχρονη εγκατάσταση της καμπίνας του αεροσκάφους, όπως επίσης θα πραγματοποιηθεί και η ενεργοποίηση των συστημάτων του αεροσκάφους. Με αυτόν τον τρόπο, οι λειτουργικές δοκιμές μπορούν να ξεκινήσουν νωρίτερα σε σχέση με άλλα προγράμματα κατασκευής.


Το A350 XWB της Airbus αποτελεί μια τελείως νέα οικογένεια αεροσκαφών μεσαίου μεγέθους με δύο εσωτερικούς διαδρόμους (widebody airliner). Πρόκειται να αποτελέσει ένα άκρως αποτελεσματικό αεροσκάφος που θα ενσωματώνει τελευταίου σχεδιασμού αεροδυναμικά στοιχεία, σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες έτσι ώστε να προσφέρει 25% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λειτουργικά έξοδα σε σχέση με τα σημερινά αεροσκάφη ίδιας κατηγορίας μεγέθους. Πάνω από 70% του A350 XWB είναι κατασκευασμένο από χαμηλού βάρους προηγμένα υλικά όπως συνθετικά (53%), τιτάνιο και βελτιωμένο κράμα αλουμινίου. Η καινοτόμα άτρακτος του αεροσκάφους είναι κατασκευασμένη από CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic) με αποτέλεσμα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και την ευκολία στην συντήρηση.


Η οικογένεια A350 XWB θα αποτελείται από τρεις βασικούς τύπους που θα προσφέρουν πραγματικές δυνατότητες πτήσεων μεγάλης διάρκειας σε αποστάσεις έως 15.580 χιλιομέτρων. Σε τυπική διαμόρφωση το A350-800 θα διαθέτει 270 θέσεις, ενώ τα A350-900 και A350-1000 θα διαθέτουν 314 και 350 θέσεις επιβατών, αντίστοιχα.


Το A350 ξεκίνησε σαν μια μετεξέλιξη του Α330 και σαν κύριος ανταγωνιστής των Boeing 787 Dreamliner και του μεγαλύτερου Boeing 777, ωστόσο απορρίφθηκε από όλους τους επίδοξους πελάτες. Έτσι η Airbus προχώρησε στον σχεδιασμό του αεροσκάφους από την αρχή, μιας και οι πελάτες ήθελαν την γενική αναθεώρηση των σχεδίων. Το τελικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια, θα καταναλώνει λιγότερα καύσιμα από τους προκατόχους του και επιπλέον θα έχει 8% χαμηλότερο λειτουργικό κόστος σε σχέση με το Boeing 787. Το επανασχεδιασμένο A350 παρουσιάστηκε σαν A350 XWB, με το XWB να προέρχεται από τις λέξεις Extra Wide Body. Αρχικός πελάτης του νέου σχεδίου είναι η Qatar Airways, η οποία παρήγγειλε 80 αεροσκάφη τριών διαφορετικών εκδόσεων. Το κόστος ανάπτυξής του έφτασε τα 12 δισ. ευρώ και υπολογίζεται ότι θα μπεί σε υπηρεσία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τον Ιανουάριο του 2012, υπήρξαν 561 παραγγελίες για το νέο αεροσκάφος της Airbus.


Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά A350-900
Μήκος: 66,89 μέτρα
Άνοιγμα πτερύγων: 64,8 μέτρα
Βάρος (κενό): 115,7 τόννοι
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 268 τόννοι
Κινητήρες: 2 x RR Trent XWB