Την επιτάχυνσή της παραγωγής καθαρών καυσίμων για την ευρωπαϊκή ναυτιλιακή και αεροπορική βιομηχανία ζητούν από κοινού από τις Βρυξέλλες η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων και η Ευρωπαϊκή Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών.

Σε συνεργασία με τον περιβαλλοντικό οργανισμό Transport & Environment (T&E), οι Ενώσεις υπογραμμίζουν ότι οι τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται τόσο για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, όσο και για την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και των δύο κλάδων θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων.

Η κοινή δήλωση ζητά άμεση δράση και προτείνει το επερχόμενο “Clean Industrial Deal” να δώσει προτεραιότητα στα ανανεώσιμα καύσιμα που μπορούν να παραχθούν σε μεγάλη κλίμακα για τη ναυτιλία και την αεροπορία.

Επιπλέον, επισημαίνουν ότι το “Σχέδιο Επενδύσεων για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP)” θα πρέπει να διασφαλίσει ότι τουλάχιστον το 40% των καυσίμων που απαιτούνται από τους κανονισμούς “FuelEU Maritime” και “ReFuelEU Aviation” θα παράγονται εντός της ΕΕ.

Οι τρεις οργανισμοί υποστηρίζουν επίσης τη χρήση των εσόδων από το Ευρωπαϊκό και εθνικά Συστήματα Εμπορίας Ρύπων (ETS) για τη μείωση του επενδυτικού κινδύνου και την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας δικτύωσης που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε καθαρά ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα. Παράλληλα, στηρίζουν την υποχρεωτική ανάπτυξη υποδομών, ώστε τα λιμάνια και τα αεροδρόμια να εξελιχθούν σε κέντρα ανεφοδιασμού με ανανεώσιμα καύσιμα.